Gå til innhold

il alle som kjeder seg=): MORSOMME TING DU SA UNDER FØDSELEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor morsomt det var er opp til hver enkelt å vurdere,men husker at jeg brukte mye tid og energi på å finne ut hvilken måte jeg skulle ta ibruk for å få bedøvelse..jordmoren mente at jeg ikke trengte det noe jeg var sterkt uenig i...

det hele endte i en kommentar til mannen min mens vi var alene om at enten så måtte han snakke til jordmoren eller så kom jeg å gjøre det..og jeg kunne ikke bli holdt ansvarlig for mine egne utsagn om det var jeg som skulle snakke til ho..

han var litt bekymret for at jeg skulle kjefte på jordmoren...bekymringen var reel nok..for jeg hadde bitt i meg mang en kommentar til ho iløpet av fødselen. så eg fryktet nok også litt at jeg skulle spy ut for mange spydigheter mot ho hvis jeg først startet å diskutere med ho..

Hadde en veldig snill jordmor altså..likte ho egentlig veldig godt.. men hva kunne vel ho vite om hva jeg kunne klare uten bedøvelse eller ikke??pøh...hehe... ;-)

Men husker den godt..hvordan jeg lå å pønska på hvordan jeg skulle få lurt dem til å gi meg noe...og hvordan jeg lurte meg til et ekstra drag av lystgassen bare for å slappe LITT av mellom riene...mm...

Skrevet

Da jordmor endelig hadde overtalt meg til å prøve litt lystgass, lå jeg i sengen med registrering å fortalte jordmor om den festen jeg hadde vært på rett før jeg ble gravid, å at dette virkelig var noe annet enn tequilashots:p

Når jordmora kommer meg vann til meg,skubber jeg koppen bort og beordrer å få vannflaksa mi, med vann hjemmefra, for det er best nemlig!

Ligger på med lystgassen i den ene hånda å ei bok i den andre, når jordmor kommer inn for å høre hvordan det går; sier jeg fornærmet; Jeg har lest den samme siden 14 ganger, for jeg må starte på nytt etter hver rie!

Etter 1,5 time med pressrier, hentet de sugekopp, og barnepleieren kom for å hjelpe meg av med bh'n, så jeg henne rett inn i øynene og hveste at den beholder jeg på, takk!

Hører hun sier stille til jordmor at, jeg tror hun vil beholde bh'n på jeg....

Når hodet sto i åpningen presterte legen å liksom brette kanten ut å rundt hodet til babyen, jeg sparket hardt mot henne å fortalte henne at det var for helvete nok uten fingrene hennes der nede.

Jordmora som sto på siden av meg, sier forsiktig; nå står hodet i åpningen, og det kan presse litt... LITT, roper jeg da.

Siste pressria kaster jeg hånden opp i luften og roper; HOILL TI MÆ!!!

Kan si ei av jordmødrene der inne var rask til å komme seg bort til meg:p

Da jeg kjenner babyen gli ut, kaster jeg meg bakover på putene og roper; DETTE ER FAAN MEG TOPPEN AV LETTELSE!

Skrevet

Hæhæ, mye genialt her!! :P

Jeg hadde rier i 13 timer før pressinga startet og jeg var sååå sliten..

Så jeg hadde prestert å spørre jormora om det var mulig å ta ei angrepille eller om det var forseint?

Under pressriene sa jeg ingenting, jeg bare stønnet og hadde liggi og jamret meg.

Men da jeg ble sydd så kikket jeg ned dit og så at tråden var rød... Så jeg lå og humret for meg selv og syns det var uhyre festlig for nå hadde jeg fått rød tråd garanti! Da kunne jo samboern bare selge meg på coop om det skulle vise seg at jeg ikke var bra nok... :P

Må legge til at jeg hadde ikke bedøvelse i det hele tatt. Var nok bare smerten som gjorde at jeg ble helt tullete... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...