Gjest Skrevet 1. november 2008 #26 Skrevet 1. november 2008 Så mye morsomt å lese her Det "morsomste" jeg selv gjorde under fødselen må vel ha vært når jeg først fikk lystgassen, jeg lå der og supa inn konstant, rie eller ei. Ble mer og mer "høy", følte at jeg var i en spillefilm og at de hadde skrudd på slow motion, begynte snakke sakte til mannen min for jeg trodde det var riktig. Kastet meg plutselig rundt i senga og vendte meg mot døra og ropte til mannen min som satt ved siden av senga at det stod noen i døråpningen og lyttet til oss... Stod selvfølgelig ingen der Herlige lystgass, den var god den!
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 1. november 2008 #27 Skrevet 1. november 2008 Lå i badekaret på sykehuset under åpningsfasen da jeg plutselig måtte spy..Heiv meg så over kanten og spydde opp all middagen..Sambo sprang som en hodeløs kylling for å finne ei bossbøtte jeg kunne spy i. Da ble jeg mektig irritert, for han måtte da pokker meg innse at jeg VILLE og SKULLE spy på gulvet. =)
Spent!!:) Skrevet 1. november 2008 #28 Skrevet 1. november 2008 Ler så jeg griner her...hehehe:) Jeg presterte å rope ut...midt i en rie at det kjentes ut som jeg måtte bæsje en kjempebæsj!! det var lissom å noe å si! Jeg fikk også lystgass men synes ikke det hjalp noe særlig under fødselen. Derimot når ungen var ute og jeg skulle syes (hadde en heftig rift:S) fikk jeg en god del større dose...så da sa jeg til sambo som satt ved siden av med mini på fanget at nå er jeg drita så jeg tar en tur på byn! hvorpå sambo svarte at det var greit det, men det hadde vært fint om du kunne gi han litt mat før du stikker.... jordmor, lege og barnepleier lo godt da.... Å da det meste hadde roa seg så sa jeg til sambo at det blir en stund til neste gang (dette var førstemann og vi har jo lyst på 1-2 til:)) Sambo satt der hvit som et laken å svarte kjapt at da fikk jeg jaggu dra aleine... heldigvis har vi fått det litt på avstand nå...hehe:)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 1. november 2008 #29 Skrevet 1. november 2008 Ikke akkurat morsomt å komme med direkte trusler, da. Jeg satt på sengekanten og prøvde så godt jeg kunne å ikke bevege meg når anestesien skulle legge inn epidural. Den vanligvis så sindige meg utbryter da i hissig tone: "Det bør faen meg være ekte vare og ikke noe jævla placebo du prøver deg på. For om dette ikke virker så vet jeg hvem du er og hvor jeg finner deg, og du går med hodet først gjennom vinduet der om den ikke virker!!!"
CaroOgTulle Skrevet 1. november 2008 #30 Skrevet 1. november 2008 Morsomt og morsomt, men da jeg kom på sykehuset var JM så sjukt treig med allting (de trodde ikke fødselen var så godt i gang ennå siden jeg var førstegangsfødende). Jeg derimot skreik som en stukken gris og bare MÅTTE presse. JM tok seg fortsatt god tid så jeg spurte JM pent "kan du være så snill og forte deg litt med den lystgassen?". Det syntes søsteren min og samboeren min var litt morsomt, for det er så typisk meg å skulle være så veldig høflig... Da tok JM av meg buksene og oppdaget at jeg hadde full åpning og tulla var på vei ut - da var det godt med lystgass
anne* Skrevet 1. november 2008 #31 Skrevet 1. november 2008 Vel, jeg sa ikke noe spesiet morsomt, men gjorde en ting som kanskje var morsomt, eller ikke hehehe.... De holdt på å styre med vakum (så det sto jo en liten forsamling der nede, jordmor, barnepleier, lege...) men så måtte jeg presse og da feis jeg noe så innmari! hehehe *flaut*
Sjokoladebanan Skrevet 1. november 2008 #32 Skrevet 1. november 2008 hehe... jeg husker at jeg hadde lest hvor viktig det var å spise og drikke for å ha energi under fødselen. så jeg lå å gomla på ei tørr brødskive med skinkeost mellom riene. jeg hadde akkurat tatt en stor bit av skiva da jeg kjente ei ri var på vei. jeg stoppa å tygge. suupte inn i lystgassmaska til ria var ferdig, og tygget videre etterpå. mamma og gubben som var med meg lo godt av meg da. jeg husker også at jeg utbrøt at lystgassmaska smakte basseng. mamma trodde at lystgassen hadde gått kikkelig til hodet på meg, men straks hun var ute av rommet fikk jeg gubben til å ta et sup og han måtte innrømme at det faktisk smakte basseng hehe.. jeg måtte også veldig tisse rett før jeg skulle presse, men da jeg innså at de skulle sette på meg kateter, ble jeg helt hysterisk å spurte om jeg kunne få gå på do istedet (som om jeg skulle klare det!!) var livredd for at det skulle gjøre vondt. da jeg fikk høre at det ikke gikk, så sa jeg at jeg måtte plutselig ikke på do likevel. jeg ble også temmelig irritert på jordmora som forlot meg da jeg hadde 9 cm for hun skulle ha rapport. syntes det var helt unødvendig å ha raport når jeg lå klar for føde hehe...
Madamina Skrevet 1. november 2008 #33 Skrevet 1. november 2008 Skal jeg virkelig gjøre dette edru? Klarte meg helt uten smertestillende og det var deilig å være så klar i toppen denne gang. Vel, og grusomt vondt da.
Linda 1975 Skrevet 1. november 2008 #34 Skrevet 1. november 2008 Lillen ville ikke ut så de bestemte seg for å sette meg igang. Blev innlagd på fredag og på lørdag kveld kunne de ta vannet. Da satte det igang for fullt. Hadde da ikke fått sovet så mye når man ligger der og er spent på hva som ska skje. Så etter en stund med riier sa jeg - Ta ut denna ungen nu så jag får sova!!!! Når han kom ut var det ikke akkurat søvn jeg tenkte på da.
Let's hear it for the boys! Skrevet 1. november 2008 #35 Skrevet 1. november 2008 Spør meg ikke hvorfor, men midt oppi alle riene og lystgassen og brødskivespisingen, presterte jeg å si: "Men, mamma. Det er jo bare buljong!" Jeg kan ikke huske det, men har fått høre det noen ganger, for å si det sånn
Saaski Skrevet 1. november 2008 #36 Skrevet 1. november 2008 *g* og jeg skrek (ingen anelse hvorfor) etter: "sjokoladekake" (etter jeg har fott lysgassen) :-)
Crhanne Skrevet 1. november 2008 #37 Skrevet 1. november 2008 Ha ha ha ha.. no har eg flirt godt.. =) Jeg ropte å skreik så mye under første fødselen, for det gjore så vondt.. Så til slutt sier jordmora til meg, hvis du slutter å hyle sånn, å konsentrere deg om å presse ut ongen, blir det mye lettar.. Da kjente jeg at jeg rødmet.. hehehe.. Under fødsel nr to, trudde jeg at det kom til å ta like lang tid som første.. så når jordmora skulle ha meg inn på føde avd. nektet jeg for jeg hadde jo lang tid igjen, da var press riene begynt. Å jeg ville gjerne gå på do, for jeg ville besje og tisse..jordmor fikk overtalt meg til å droppe do turen, for det var ongen som ville ut, ikke jeg som ville besje.. så på trass tok jeg å tisset i fødesengen, bare for å vise henne at jeg faktisk ville på do.. Er flaut å tenke på no..
Tonen Skrevet 1. november 2008 #38 Skrevet 1. november 2008 Jeg er ikke så begeistret for banning, men under fødselen hadde jeg brølt ut SATAN!! Deretter hadde jeg unnskyldt meg..! "Det er helt i orden" hadde jordmor svart, og jeg svarer "Nei det er det ikke! Husker ingenting selv, men mannen min gjør:)
LilleMy08 Skrevet 2. november 2008 #39 Skrevet 2. november 2008 OMG!!!! >Hysterisk festlig å høre om alle utsagn... )
Gjest Skrevet 2. november 2008 #40 Skrevet 2. november 2008 Veit ikkje om det er så veldig festelig då, men her er noke av det eg hugsar at eg sa. Rett etter ei pressri kneip eg tak i sambuaren, drog han ned til hovudet mitt og klaga "eg eeeee so trøtt!". For å få ekstra energi gav barnepleiaren meg eit glas saft. Eg drakk litt og resten vart satt på nattbordet, der eg og hadde ei vassflaske. Litt seinare sa eg til sambuaren "eg e tørst, men eg lika ikkje saft. Men eg ve jaffal ikkje ha vatn!!" Han gav meg saftglaset så eg fikk drikke (dvs eg slukte det). Så sa eg "å fy flate for noke søtt klisj!" Eg kasta opp i fødesenga, og mumla noke sånt som "unnskyld,det var ikkje meininga. Eg skal rydde opp eg" for så å velte meg ned i senga ved sida av der eg sa til min sambuar "jammen godt at det ikkje er eg so må vaske spy!" Då jordmora sa at eg ikje skulle presse, men puste meg gjennom ria (då hovudet var på veg ut) sa eg: "greit, fint du sa i frå" så begynte ria og midt i den spurde eg: "pressar eg no forresten? det er så vanskeleg å vetet kva eg gjer..." Då eg hadde fått ungen på fanget og fått skyt av kor flinke vi hadde vore under fødselen, skulle jordmor sy nokre få sting. Kroppen min heilt ute av kontroll. Heile meg skalv, spesielt beina. Så menst ho sydde, og eg for harde livet prøvde å vere avslappa i kroppen (noke så ikkje gikk så bra) så sa eg: "jaja,føde var eg kanskje flink til, men DITTA gjor eg dårleg!!" Då eg fikk sjå ungen så sukka eg ganske litta og sa med ei ganske rørt stemme: "takk og lov for at han ikkje likna på meg! ...for eg såg ut som eit troll!!" kom eit lite smil frå barnepleiaren og jordmora då ja:P
Anonymor Skrevet 2. november 2008 #41 Skrevet 2. november 2008 Jeg lå hele fødselen å smatta på lystgassen. Så fikk jeg epidural.. Da det nærmet seg , slo de ned epiduralen.. men jeg hadde fremdeles lystgassen.. Men så ble det fryktelig så sinnsykt vondt igjen.. ( selvsagt siden epiduralen var borte) Å jeg til jordmor: ( på kav nordnorsk : Ka i faen? du har faen mæ bærre oksygen i den forbanna maska t mæ! Koffer slo du av lystgassen? har æ gjort dæ nå?!! Samboer.. : Slapp av.. hysj.. nei selvsagt ikke med epiduralen er jo akkurat slått av.. Jeg : fuck you!! Fyck you ALL!! Etter fødselen sa jordmora .. skrattende: Fuck you all... hahaha... Veldig veldig flau etterpå. Å beklaget meg skriftlig...
Mama B Skrevet 3. november 2008 #42 Skrevet 3. november 2008 hehe, dette var morsom lesning! :-D Jeg var innstillt på at pressriene skulle vare veldig lenge.. så da babyen var ute etter 35 minutt med pressing presterte jeg å si(akkurat i det han var ute, før navlestrengen var klippet..)"Var DET alt?! Det her kan æ gjør i gjen! " Hehe.. vi hadde åtte tilskuere som lo på fødestua da ja..;-)
Bubba75 Skrevet 3. november 2008 #43 Skrevet 3. november 2008 Da vannet gikk (det gikk ikke før babyen var langt nede, så vannspruten sto skikkelig bortover gulvet), ropte jeg til mannen min. Dæven, så du det?? Ikke så veldig mye mer som var morsomt akkurat..
Madamina Skrevet 3. november 2008 #44 Skrevet 3. november 2008 Under min første fødsel var jeg ganske dopa på lystgass og spurte den stakkar legen som sydde meg: "Har du chips?" når det knitra i posene med de sterile sysakene.
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 3. november 2008 #45 Skrevet 3. november 2008 Jeg hadde en eldre dame som jordmor, og da tulla var ute så hun på meg og sa : Ja hvordan føler du deg nå da ? Hvorpå jeg svarte: Jeg føler helt jævli rævpult... huff... så flau over det etterpå... var rimelig dopa på det meste... JM ble jo helt stum stakkars !
Dr Mcstuffins Skrevet 3. november 2008 #46 Skrevet 3. november 2008 Morsom tråd dette Sa ikke mange ord under siste del av fødselen..var liksom i min egen verden..kom ikke et skrik engang..(har jeg blitt fortalt i ettertid).. Men må le litt i ettertid når jeg tenker på hvor pingle jeg ble etterpå. Liksom vært så flink å føde men så når sykepleier skal fjerne dryppet etterpå så klynka jeg som bare det!
augustbarn08 Skrevet 4. november 2008 #47 Skrevet 4. november 2008 haha jeg ler meg ihjel! Etter at jeg hadde vært på sykehuset i 2 dager for å sette i gang fødsel, så tok de vannet tredje dag og fødselen kom igang. Det gikk ganske fort til full åpning, men så stoppa ungen opp når pressriene begynte!! Så etter å hatt pressrier i 2 timer, ble lege hentet for å ta ut ungen med vakum. Jeg lå oppi i den sinnsyke høye fødesenga og inn kommer legen og sier han skal hjelpe meg... jeg bare brøler med "jeg-er-drit-redd-tror-jeg-skal-dø" stemme, "hjelp meg, hjelp meg NÅ!!!. Etter at de har fått på sugekoppen etter å ha prøvd med en annen sugekopp, så sier legen: "Nå er det bare deg og meg, og jeg skal hjelpe deg nå". Da reiser jeg meg opp akkurat som i exorsisten, med drit hovent ansikt etter å ha sprengt alle blodkar rundt øya pga pressinga, og bare brøler " DEG OG MEG"! Etter seks drag kom verdens nydeligste gutt ut, og mamma ble blid igjen
desember-nurk=) Skrevet 4. november 2008 #48 Skrevet 4. november 2008 Hadde en lang samtale (under lystgassrus selvfølgelig) med meg selv om at det var som to flasker rødvin og nyttårsaften samtidig! Ja, dette skulle jeg gjøre igjen! Bedre kunne man bare ikke få det, gratis var det og! Den ene sykepleieren hadde sittet og glist godt der hun satt på stolen sin i hjørnet av rommet. Ble fortalt det etter fødselen.
AO3 Skrevet 4. november 2008 #49 Skrevet 4. november 2008 Jeg snakket mye om å oppkalle barnet etter anestesilegen (som satte epiduralen *hehe*) hvis det ble en gutt! Det ble det jo også... Men han fikk et annet navn.
2 hjertegull :) Skrevet 4. november 2008 #50 Skrevet 4. november 2008 Jeg gikk først i åtte dager med rier, og når det endelig skjedde noe så tok det jo så j*vlig lang tid.. Til sammen brukte jeg 36 timer på å komme meg til åtte cm åpning, og da ble hun tatt med keisersnitt på grunn av fosterlyden.. Men det som var litt morsomt, var en situasjon som oppsto da fosterlyden fallt.. Da jeg fikk epidural, så ble den satt feil, og virket ikke, men likevel skjedde det noe i bekkenet mitt som gjorde at hun stupte ned.. Da maskinene begynteå pipe så kom det løpende inn en hel hord av leger, jordmødre og sykepleiere.. Overjordmoren satte seg for å se på fødselsforløpet, og sa: "Næimen haaar du sett? D hær har jo gått fort!" Så jeg snur meg mot henne og sier: "Fort? FORT? D hær har FAN ikke gått fort!!" Ho tenkte jo selvfølgelig på hvor fort det hadde gått siden epiduralen var satt, mens jeg tenkte på hvor lite fort det hadde gått siden jeg startet.. Min jordmor kommenterte det enda.. "Det var kanskje ikke en helt passende kommentar", for hun viste jo hvor lenge jeg hadde gått med rier Jeg beklaget meg til overjordmoren i ettertid da.. Å sa det ikke var meningen å glefse mot henne... :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå