Gå til innhold

il alle som kjeder seg=): MORSOMME TING DU SA UNDER FØDSELEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe!

Pressinga varte og rakk, og vi skjønte alle hvor det bar.. Hørte plutselig en sånn steriliseringsforseiling bli åpnet. Slutta å presse, bråsnudde meg rundt å stirret barnepleiren i øynene og hveste:

"Hva gjør hun nå??! Hun har tenkt til å klippe ikke sant?!"

"Neida", svarer hun.

Hvorpå jeg svarer: "Nå passer du på hva som skjer her vel? Du og jeg er kamerater ikkesant?"

Skrevet

Også har vi klassikeren jeg leste her inne. Husker ikke hvem det var, men all cred til henne.

Hun bærer seg sånn for at det gjør vondt. Jordmor spør hvor, og hun svarer "MIDT I F*TTA VEL!!"

hahaha, priceless=)

Skrevet

hehe...

jeg spurte mannen min om det kunne ikke komme ut tvillinger,så slippa jeg dette flere ganger!!! (er førstegangs) :)

Skrevet

hahaha Gud så morsomt hehehe Ser det for meg *knis*

Skrevet

Hadde styrtfødsel, rakk såvidt sykehuset for mini ploppa ut. Dermed hadde jeg ikke rukket å spise noe særlig på forkant... Dette husker jeg ikke selv, men mannen min har fortalt meg i ettertid at midt under ei pressrie hadde jeg skreket "Å FY F*EN SÅ SULTEN JEG ER!!!!" Jordmor og barnepleier hadde ristet av latter....

Skrevet

Morsomt og morsomt ba jordmora stikke til helvete og få seg ny jobb..

Skrevet

Jeg begynte å prate svensk med en svensk lege som var innom... Jadda... Var rimelig neddopet, så jeg skjønte ikke hvorfor alle lo...

Hej då! -sa jeg da han skulle gå... Sambo flira godt da han fortalte meg dette dagen etter...

Skrevet

Veninna mi lå å skulle føde tvillinger i fjor!

Under fødselen syns hun mannen kom for ofte med kommentaren: Hvor vondt er det egentlig???(hun lå der å hylte å gråt).

Til slutt fikk hun nokk av dette å ba mannen gi henne et kyss. Imens han lente seg over henne tok hun tak i "de edlere deler" på mannen sin å sa:

Om du holder ut til ungen er ute kanskje du skjønner meg!

Skrevet

tja, jordmor, assistent og den blivende faren knakk totalt, da jeg inn i oksygenmasken klarte av å klekke ut en klassiker;

"hves... hves... LUKE! I am your father!... hves... hves..." bare følte at jeg måtte teste den. De kom helt ut av tellinga allesammen.

Skrevet

Hadde altså ingen morsom fødsel..

Skrevet

hahahah genialt.. min favoritt quote:D:D

Skrevet

morsomt og morsomt, en midt under press riene ble jeg skikkelig irritert på en kompis som mente at det å ha nyrestein var like ille som å føde. Dette påpekte jeg litt irritert til min kjære at det bare var tull og at det skulle han få høre neste gang for han hadde garantert ikke opplevd det innmari presset jeg opplevde nå.. Litt av en ting og irritere seg over mens man føder liksom.

jeg husker også at jeg tenkte nå gidder jeg ikke mer nå drar jeg hjem, men så ombestente jeg meg og tenkte at ok jeg skal presse en gang til men da er det slutt. Akkurat som om jeg hadde noe valg.....

Første gangen jeg fødte holdt jeg på å flire meg ihjel fordi jeg skulle få tempen i stumpen og presterte og si noe sånt som: at det er jaggu lenge siden noen har tatt tempen på meg der.

Dette syntes min kjære var fantastisk morsomt og han forteller det så ofte han kan søt som han er hehe

Skrevet

Hehhe.. Jeg hadde også en sånn:

"Nei, bare vent litt.. Jeg skal bare hjem og hvile litt skjønner dere, så kommer jeg tilbake."

Da ble det stille på fødetua gitt. Ingen skjønte noe;)

Skrevet

Jeg tenkte når jeg dro lystgass for fullt: stakkars de som bor i afrika som ikke har lystgass!

Også sa jeg til samboer litt irritert: Ååå, kan du ikke minne meg på at jeg skal puste, da!

Skrevet

Pressfasen drog ut, og etter en times tid syntes jordmora det var på tide at fødselen ble overstått. Så det ble mye: "press litt til, og litt til! Og litt til! Bare litt til! Du klarer litt til! Å kom igjen!"

Jeg var sliten og sa tørt: "Du kunne tatt deg ekstrajobb som aerobictrener på treningssenter du! "

Ellers kom den klassiske " jeg er full!" etter en god runde med lystgass

Skrevet

Jeg kom med flere jeg vist.. når jeg pusta og peste så sa jeg "jeg uler som en ulv jeg",

ellers så fikk jeg beskjed å tenke på noen jeg var sinna på under pressriene, da ropte jeg ut på fødestua, navnet på x-sjefen min, som hadde gitt hele avdelingen jeg jobba på fyken to uker før gutten min ble født..

Mamma hadde spurt jordmoren om de ikke kunne vente med resten når hodet var ute, når hun født meg...

Skrevet

Heheh...

Midt i mine svarteste øyeblikk, og jordmor og barnepleier har akkurat fortalt om fødslene sine til meg, og om alle barna sine.. (henholdsvis 3 og 4 hver), for å få opp moralen og kampspiriten hos meg..

"Ikke skryt så veldig da... Dere skulle prøvd å føde som meg dere, for jeg er skikkelig DÅRLIG på det..."

Skrevet

Så artig tråd:)

Jeg kom noen ord etter mye lystgass som samboer har fortalt meg at jeg sa...ene var at "utanfor sykehuset i molde var det nyper som hang i lufta" mens jeg pekte på gardinene....og jeg fødte i østfold.. og så sa jeg visst følgende til samboer og jordmor " jeg skulle gjerne delt lystgassen med dere, men jeg trenger alt sjøl"... :).....og til jordmor sa jeg visst også når jeg hadde 4 cm åpning etter 2 1/2 døgn med rier at det"er bra at de som finner ut i disse dager at de er gravide for første gang, ikke veit hva som venter de om 9 måneder".....husker jordmora flirte godt da...

Skrevet

stakkars mannen min. Under fødselen synes jeg det kom en sur lukt, jeg lå der med åpningsrier og orka ikke den sure stanken. Jeg skrek ut til jordmora om hun vær så snill kunne be mannen min å få på seg skoene igjen!

det viste seg at han satt der med skoene PÅ. og det var meg selv som hadde gulpet litt på puta uten å merke det!!

ha ha..har ledd godt av det etterpå

Skrevet

Jeg var visst veldig opptatt av hvor lenge det var igjen hele tiden, og da pressriene begynte spurte jeg JM hvor lenge det var igjen nå. Tja, gjennomsnittlig en time fikk jeg til svar. Etter en evighet (syns jeg selv) spurte jeg igjen hvor lenge det var igjen nå. Og fikk til svar at det kunne fortsatt være en time igjen. Etter det sa jeg bare "hvor lenge er det igjen nå da - en time eller??" -med en fnis hver gang jeg skulle spørre. Fikk høre at jeg hadde sett rimelig skeptisk ut da de svarte at nå var det bare en, max to pressrier igjen før frøkna var ute ;)

Jordmorstudenten spurte også helt på slutten hvordan det gikk med meg. "Det går bra, bare hold deg unna ræ**a mi!!!" svarte jeg!! Hun sto og prøvde å holde igjen for å unngå revning (finskegrepet). Ga meg rimelig fort da hun forklarte hva hun gjorde da ;)

Skrevet

Jeg blei satt i gang, og for de av dere som har blitt det vet dere at det er ikke noe særlig opphold mellom riene. Jeg gav helt opp. Til slutt sa jeg: (veldig sint) "Jeg får det ikke til. Enten tar dere keisersnitt ellers slår dere meg i hodet med en stekepanne."

En annen ting også. Jeg har to barn, men dette var sambos første,så han ønsker seg ett til. jeg kikket på han å sa: "Ja, ja. Det blir nok bare med denne ene. men jeg er glad i deg da."

Jordmora mi hadde født 5 barn og jeg sa til henne:" Hvor gæren er du som har gjordt dette 5 ganger?"

Da hadde jeg endelig falt inn i epidural rus:)

Skrevet

var vel kanskje ikke så rasende festlig, men det eneste jeg tror jeg sa under hele fødselen var underpressriene. jeg lurte på hvorfor i huleste dama på naborommet skulle skrike sånn, hun burde ikke bruke kreftene sine på det! det var irriterende at det ikke bare kunne være stille der jeg lå å konsentrerte meg om å presse lillejenta ut!

Skrevet

Mye moro lesning! :)

Jeg lå i badekaret og skrek meg gjennom en ri, mens mannen holdt meg i hånda og ba meg puste... "Åhhh.. du har drittdårlig tyggisånde!!" ropte jeg til han.. (sånn type uttygga tyggis) Han bare lo :)

Da jeg lå i senga og pressriene var begynt, skulle barnepleier og jordmor holde oppe bena mine. Problemet var bare at det gjorde så vondt at hele kroppen vrei seg, og dermed plantet jeg foten oppå brystkassa til søte jordmor og tråkket til.. "Unnskyld at jeg tråkket på deg," sa jeg temmelig omtåket.. Jordmor bare lo og sa at hun hadde opplevd verre. Stakkars dame :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...