-lucy- Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 mini, snart 5 mnd, sover så utorlig godt ute, så jeg håper ho kan fortsette med det i hele vinter! men føles litt ille å legge henne ut i mørket, kl ni på morran, når snøen daler ned. hun blir jo ikke kald (god og varm når jeg tar henne opp, også i ansiktet), men puster jo likevel inn kald luft. jeg sover jo ikke ute i minusgrader, liksom... hva gjør dere - hva er forsvarlig?
snaijka Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 du kan trygt legge lillefrøkna ut.. la hu sove så lenge hu vil!! I alle fall ned til 10 minus! (er det mye vind blir jo de effektive kuldegradene høyere, så da får du vurdere det) Mine to eldste har alltid ligga ute,, og det vil være det samme for denne minste gutten min også.. Så lenge hu er behagelig varm når du tar ho opp så har ho det fint! blir hu kald så våkner hu nok uansett
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Jeg fikk også beskjed om max 10 minus av helsesøster. Men at man seff måtte se an vær og vind for å se hva de effektive kuldegradene er. Hun kom med et tips når det er for kaldt ute da, å legge dem på et godt utluftet rom.
anette&tutta mari :) Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 max minus 10?? Da kan man ikke gå trilleturer om vintern da jo . . . I dag tidlig når jeg gikk ut på tur var det minus sju grader! Snuppa lå med lue og hals, votter, strikka jakke nedi voksiposen. Var god og varm nedi der:) Kald på nesa og i kinnene selvsagt, men det blir de jo!
2hærligegutter Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 det er det at de ikke skal puste inn kaldere luft enn -10. det er jo ikke sikkert det blir det nedi der hvor hun sover. Du har ikke et termometer så du får målt hvor kaldt det blir nedi vogna da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå