pandabjørn Skrevet 3. november 2008 #26 Skrevet 3. november 2008 her blir det bare 1 gang i uka vi bader barna kan hende det kan gå både 8 og 9 dager også )) men de er jo ikke møkkete forde for vi vaske jo de i ansiktet og nedentil flere ganger om dagen + hendene glad jeg ikke har to "møkkede" unger som SuperGlad som må bade/dusje de annen hver dag hehe........
MathildeC Skrevet 3. november 2008 #27 Skrevet 3. november 2008 Vi har fulgt det som ser ut til å være vanlig i England (mannen min er engelsk) og badet jenta vår nesten hver dag. Det er visstnok veldig bra som en del av leggeritualet, og så synes hun jo det er kjempegøy. Men siden jeg er norsk så har jeg alltid vært litt skeptisk til å bade henne så ofte, men vi har jo ikke brukt så mye såpe da. Tror jeg skal foreslå at vi bader henne litt sjeldnere - tror nok at vinterværet vil føre til tørrere hud.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #28 Skrevet 3. november 2008 Jenta vår kan svette en del om natten, hun ligger med dyna over hodet, og da er håret hennes kliss vått av svette, dagen etter lukter det litt surt og at hun ikke er ren. Gjør ingen av barna deres det? Svetter om natten? Derfor synes jeg at vi skal bade henne annenhverdag. Ellers vil hun jo være seig på kroppen og i håret..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #29 Skrevet 3. november 2008 Synes en gang i uka er for lite, og hvertfall 8-9 dager imellom!! Her bades det ca 3 ganger i uken, noen ganger mindre og noen ganger mer. Har ikke en spes møkkete unge men han elsker å bade, er jo noe med kosen også da:)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 3. november 2008 #30 Skrevet 3. november 2008 synes en gang i uken var veldig lite. bader elller dusjer stort sett hver dag vi, ikke alltid vi tar håret da. tenk hvor deilig det er for de små og være nyvaskede med ren pysj og tørr bleie.
Honningmelon Skrevet 4. november 2008 #31 Skrevet 4. november 2008 Det hjelper ikke alltid at de små syns det er deilig å være nyvaskede med ren pysj og tørr bleie om huden ikke tåler det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #32 Skrevet 4. november 2008 Nei men d blir da noe annet! For de som tåler d så er 1 gang i uka for lite!
Honningmelon Skrevet 4. november 2008 #33 Skrevet 4. november 2008 Og hvorfor er det det? På sommeren er det en ting, for da er det jo mye sand og slik. De blir jo vasket selv om de ikke blir badet/dusjet hver dag.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #34 Skrevet 4. november 2008 vi bader og dusjer ungene fast hver søndag og onsdag, da vaskes også hår i tillegg vaskes det på tiss, ansikt og hender hver morgen og kveld (uten såpe) i tillegg vaskes det med våtserviett etter hvert bleieskift og hender med såpe etter hvert dobesøk, når de kommer inn etter å ha lekt ute og før mat i tillegg vasker/dusjer vi barna etter behov
Gjest Skrevet 4. november 2008 #35 Skrevet 4. november 2008 Synes ikke det er ille... Har på følelsen at folk er så redde for at barna ikke blir rene om de ikke dusjer nok osv, men det er jo ikke bra for huden å dusje/bade hele tiden da.. Snuppa mi dusjer 2 ganger i uka el noe, noen ganger bare en gang.. men vasker henne nedentil morgen og kveld så hun er jo ikke skitten selv om hun ikke dusjer liksom da... Sønnen min på 8 dusjer oftere for han har gym og trener og da svetter man jo så da må en jo dusje, disse små svetter ikke sånn liksom da så ikke stress m å ha dårlig samvittighet el noe... :-)
linneha Skrevet 4. november 2008 #36 Skrevet 4. november 2008 Dusjer hver annen dag, vasker hver dag. Må vaske håret oftere enn en gang uka, svette og mat i skjønn forening unner jeg henne å vaske bort. Håret blir fort fullt av bakterier, bla e coli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå