huldra87 Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Aigin. Jeg rett og slett "elsker" det navnet! Synes det er så pent! Jeg har spurt om det før her inne, men det er lenge siden nå. Hva synes dere? Hvis dere "tygger" litt ekstra på det? :-)
Synnøve_Solbakken Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Falt ikke i smak, hjelper nok meget lite å tygge på det tipper jeg
Frøken Løken Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Trur eg må tygge ganske lenge for å få det til å høyres bra ut. Beklager.
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Jo, jeg synes i grunn det er ganske pent. Så Veiviseren her for litt siden (ufrivillig) - der het hovedpersonen Aigin. Forbinder det derfor med samer, men ikke noe galt i det - tvert i mot. Men kunne nok ikke brukt det selv, selv om det er fint.
prysseluskan Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Aigin er kult. Og du er fra Finnmark, ikke sant? Da blir det ekstra kult.
huldra87 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2008 Jo, det stemmer, jeg er fra Finnmark ja. :-) Har samisk far, så det samiske er langt ifra ukjent for meg da. Og Veiviseren er en av mine favoritt filmer! Huff.. Nå ble jeg litt flau... ;-P Men altså, jeg hadde lyst og se hva folk fra andre steder i landet ville synes om navnet! Sånn av ren nyskjerrighet :-) Har "alltid" hat lyst å kalle en eventuell sønn for Àigin, men har ennå ikke nevnt dette navnet for samboern. Tviler på at det hadde blitt det navnet da, men det går jo an å fantasere om det. Hehe.
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Du bare "må" bruke det om du er fra Finnmark og har samisk far, da. Råtøft navn :-)
Kaosmamma' n Skrevet 31. oktober 2008 #11 Skrevet 31. oktober 2008 Dette navnet har jeg aldri hørt før. Høres ut som noe man får på apoteket på resept.
litago34 Skrevet 4. november 2008 #15 Skrevet 4. november 2008 Hei, Flott navn. Samisk. Tror faktisk MIkkel Gaups gutt heter Ask Aigin Gaup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå