Princen min Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Syns dette er så vrangt,har hatt mellom 17-20 d er vel d di sier,men syns han er så kald,så i kveld var d 22 der inne er dette for varmt??
Saaski Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Samme her :-(, stakkars liten er veldig kald og jeg merker det når jeg ammer om natt. De anbefales 18¤ men vi prøver å finne ut selv hva er rett nå. Det er jo så jammen kald ute og da blir det forskjellig natt om natt.I dag har vi 20¤ i rommet, også i går og da var det helt greit.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Herrefred for en temperatur dere holder på soverommet. 20 grader!! Er jo omtrent stuetemperatur det. Dårlig soveklima vil jeg si. Vi sover med vindu opp, hele året utenom når det er sprett kaldt. Så temperaturen varierer etter temperaturen ut. Akkurat nå er temperaturen på soverommet 13 grader. Jeg har hadd igjen vindu nå men når vi går å legger oss setter vi opp vindu en liten glip. I de siste dagene har det vært 8-9 grader på soverommet om morgenen. Der ligger jeg, sambo og snuppa på 9 mnd. Blir det noe mye under det synes jeg det begynner å bli for kaldt men 20 grader da dere.....!!! Barna har gått av å ha det kaldt der de sover, er bare å kle de deretter! Blir noe annet med helt nyfødte da, vet ikke om det er det dere har.
Princen min Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2008 Men herregud 8-9 grader er da alt for kaldt spørr du meg... Di anbefaler jo 17-20 grader på soverommet...
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 De får bare anbefale 17-20 grader for meg ja.. Det synes jeg er altfor varmt. 8-9 grader er greit det men noe under det er for kaldt ja. Snuppa sover hele natten så hun fryser ikke!:-)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Snuppa har alt mellom 10 og 18 grader. Kommer ann på hvor kaldt det er ute. Hun må ha det kaldt for og sove godt. Da hun lå inne hos oss, hadde vi vinduet oppe hele tiden, og temperaturen lå i gjennomsnitt på 10 grader. Så det er nok hva man venner de til fra begynnelsen av.
fiskelisken Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Her har vi 15-17 grader på rommet. Da ligger han med bomullspysj,tynn sovepose og dyne og han er helt perfekt varm..men veldig kald på henda når han våkner da men da sover han ifra 19.00 til 06.00...pupp og så til 07.30 Kommer nok til å bli litt kaldere på soverommet hans til vinteren men det tror jeg ikke han har noe imot...da bytter vi til ullpysj Jeg hater å ligge på varmt rom = 20 grader. bedre å pakke seg inn i dyna da Og det liker Lillegutt her også
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Vi har mellom 14-17grader. hun ligger i bomull pysj, pose og dyne på. god å varm om morgenen.. har aldri hatt problemer at hun er kald.
Venterbabyjuli10 Skrevet 31. oktober 2008 #9 Skrevet 31. oktober 2008 Huff synes det hele er et dilemma, for babyen har jo veldig godt av frisk luft og ikke innestengt luft, men hvis vi lufter en liten sprekk går fort gradene ned til 11-12 og det synes jeg er lite. Han er bare 3 mnd. Prøver å lufte før vi legger oss og holde soverommet i mellom 15-18 grader.. Helsesøster sier: bare ha det kaldt med frisk luft, babyen har så godt av det, kle de heller godt.
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #10 Skrevet 31. oktober 2008 Har det også kaldt. Vinduet åpent, og ingen varme på. Han sover i ullpysj og dunpose. (Sånn uten armer som kneppes over skuldrene) det blir jo som å sove ute i vogn, så lenge de ikke ligger i sterk trekk/vind har de bare godt av frisk luft. Min er 11 mnd da, kanskje litt annerledes hvis babyen bare er 11 dager.
snaijka Skrevet 31. oktober 2008 #11 Skrevet 31. oktober 2008 vi har det kald!!.. nå som det er minus ute, er det sikkert ikke varmere enn 5 grader på rommet! vi har gammelt hus, med tynne vegger, og vi har alltid vindu litt åpent! Lillemann sover som en engel! vi har på han en pysj, samt ei lita ulljakke og tynne ullvotter. Han ligger på lammeskinn og over seg har han hjemmelaga ullteppe, dyne og et fleecepledd (ullteppet nærmest kroppen). Jeg tenker det er bare sunt med frisk luft,, og så langt har han ikke vært forkjøla eller noe en eneste dag siden han kom til verden! Han er nå 3 mndr!!
Gjest Skrevet 1. november 2008 #12 Skrevet 1. november 2008 Har bestilt termometer nå, så har ikke peiling på hvor kaldt vi har det. Vi sover med vinudet oppe på gløtt og det er så kaldt at jeg kjenner det gjør vondt i kroppen når jeg går fra dyna og ut av rommet. Det er jo minusgrader ute, så varm er det ikke. Snuppa sover i pysj og har dyne over seg. Klager ikke i hvert fall. Hun er snart 3 mnd.
Saaski Skrevet 1. november 2008 #13 Skrevet 1. november 2008 Herregud!!! 8¤????? Vi har det ikke for varmt i soveromet og vi klær på ham i forhold til temperaturen. Han kan jo ikke sover med votter!! Han har sovepose og nattøy på seg og vi kjenner på temperaturen hans i nakken om han er varm eller kald. Dyna bruker vi ikke fordi han har en sovepose.Han ligger ikke lenge under dyna om natt, det har vi prøvt flere ganger. Det blir anbefalt!!! 18¤ på soveromet!! Kanskje burde enkelte her søker lit mer informasjon, f.eks. Bøker, Jordmor, helsesøster.... Stakkars babyer!!
anette&tutta mari :) Skrevet 1. november 2008 #14 Skrevet 1. november 2008 Det er anbefalt 18 ja, men er jo bedre å ha det for kaldt enn for varmt ihh til krybbedødfaren - barn skal ikke bli overopphetet. Jeg har oppe vinduet og det er ca 14 grader på soverommet nå som det er ca -5 grader ute om natta. Da ligger snuppa på lammeskinn med ullbody og pysj utenpå og god dyne, gjerne med et teppe over. Hun er god og varm. Har ikke på henne votter fordi den ullbodyen er noen str. for står sånn at armene på den er så lange at de rekker over hennes hender.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. november 2008 #15 Skrevet 1. november 2008 Du saaski: synes heller synd på de barna som må ligge i 20 grader!! Ja, stakkars babyer som du sier! Jeg hører på hva jordmødre, leger osv sier jeg.. Når vi dro fra sykehuset etter vi hadde fått snuppa, hun er født i januar. Så sa de at vi bare skulle fortsette å ha den temperaturen på soverommet som vi brukte å ha. Var bare å ha opp vindu å, bare å kle babyen deretter. Vi hadde det ikke så kaldt når hun var nyfødt da men hadde da iallefall ikke 20 grader!!!! Å hvorfor kan de ikke sove med votter??? Gjør da ingenting det, godt å puste inn frisk luft! Slapp av, babyen min fryser ikke, hun sover hele natten!=)
Saaski Skrevet 1. november 2008 #16 Skrevet 1. november 2008 @elsker *lunajenta*mi: Gutten vår sover også godt om natten. Jeg mente jo ikke å krangle, men jeg reagerte bare på din svar. Vi har det ikke for varmt i soveromet, jeg sir jo at det er forskjellig hver natt og vi ser etter ham og passer på at han har det bra.Ingen fare for ham. Jeg reagerte vel lit sterk, unnskyld. Men 8grader er ikke rett for gutten vår.Han fryser veldig fort. Han sover mye bedre når det er lit varmer i romet. Når det er for kaldt for ham våkner han veldig ofte om natt. Babyer er forkjellig og da kan du ikke ser at det er "ikke godt" eller "darlig soveklima" nå vi har det varmer(er?). Også kan jeg ikke bedømme om barnet ditt fryser og har en darlig "soveklima". Kan vi bli enige? ;-)
Saaski Skrevet 1. november 2008 #17 Skrevet 1. november 2008 Det må jo ikke bli akkurat 18grader i soveromet og jeg er enig at det skal ikke bli for varmt og at det er varlig for babyer.Men 20grader er ikke for varmt for gutten vår.Men vi har det også ikke varmer og av og til også kalder.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. november 2008 #18 Skrevet 1. november 2008 Ja, vi kan si oss enige!=) Er vel ikke noe å krangle om.. hehe
Solveig73 Skrevet 1. november 2008 #20 Skrevet 1. november 2008 Jenta vår er snart 9 måneder, og vi har hatt vinduet åpent dag og natt siden våren. Hun begynte å sove mye bedre etter at vi begynte med det, og har tålt dette veldig godt. Ikke vært mye syk. Men, det er klart, dersom hun har sparket av seg dynen, blir hun fort veldig kald. I høst gikk vi til ansakaffelse av en ullpysj, og den er god og varm, selv om hun skulle sparke av seg dynen. Nå er det så kaldt ute, at vi har lukket vinduet for vinteren:-), men vi har ikke varme på inne på soverommet. Tror da temperaturen ligger på 16-17 grader.
*Lille Persille" Skrevet 1. november 2008 #21 Skrevet 1. november 2008 Jeg lurer på noe: Har dere barna inne på deres eget soverom eller sover de på eget rom? Hvis de sover på eget rom og dere har det så kaldt inne på barnerommet må dere vel ha døren igjen og hvordan hører dere dem om natten da? (De som fremdeles ammes om natten.) Bare lurer ift. min egen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå