2.gangs Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Gutten vår er snart 9 måneder, og er ikke så interessert i melk lenger. Kan drikke 5-10 minutt to ganger i løpet av dagen, men som regel bare 3-5 minutt. Blir tilbudt melk litt etter maten. Han får jo ikke i seg så mye melk, men er melk bare regnet som tørstedrikk når de er så store? Er det greit at han får i seg så lite melk så lenge han drikker godt med vann til maten?
Sunniva78 har to små Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Er vel ikke bare tørstedrikk helt enda nei... De skal ha i seg 5-6 dl melk om dagen ca. Hvis han spiser grøt, f.eks med 3 dl væske tilsammen for dagen, så bør den lille drikke ca 2-3 dl med melk i tillegg.
2.gangs Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2008 HI her. Han drikker vann underveis i måltidet og når han blir tilbydt utenom måltidet også. Blir ikke dette regnet inn i de 5-6 dl med væske de trenger i løpet av dagen?
Sunniva78 har to små Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Nei, det er mengen melk, ikke væske. Men i grøten blir vannet regnet som melk, fordi det er melkepulver. Hvis du er i tvil om han får nok, så kan du kanskje spe på med litt mme? Eller hør med Hs, de kan svare bedre enn det jeg kan:-)
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er helt sikkert på at gutten din for nok. Synes det blir feil å si at de SKAL ha 5-6 dl om dagen. Kan ikke tvinge de i det liksom, så lenge de blir tilbudt det så tar de vel det de vil ha. Jenta mi er også 9 mnd, siden hun var 6 mnd har hun vært ganske uinteressert i puppen. Iallefall i perioder. Jeg fikk henne til å ta ca 4 ganger om dagen til hun var 7 mnd men siden da vil hun kun ha morgen å kveld. Hun tømmer da det ene brystet.. Ammer kun på ett bryst nå da det ble nok med ett når hun ikke ville ha så mye lengre. Nå virker det som hun ikke vil ha så mye på kvelden lengre heller, tar bare litt. Men på morgenen er hun ganske interessert. Jeg har prøvd å tilbudt henne mm og mme både på kopp, tutkopp og flaske men det vil hun IKKE ha. Hun har aldri fått melk på den måten så sikkert derfor. Hun spiser grøt to ganger for dagen. Jeg tipper at hun får i seg ca 5 dl melk om dagen, men uansett om jeg hadde trodd hun ikke hadde fått i seg såpass kunne jeg ikke gjort noe med det når hun ikke vil ha. Hun drikker masse vann, ca 3 dl om dagen. Å litt juice i ny og ned. Hun spiser maaasse mat så skjønner at melken blir mindre interessant nå. Er du veldig usikker kan du jo høre med hs men om han ikke vil ha er det vel ikke så mye hun får gjort med det heller!;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå