Gå til innhold

HJELP! Har begynt å gi mat, hun får rødt utslett i ansiktet, og blodrøde øyne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 4,5 mnd som jeg har begynt å gi litt mat. Bare en teskje om dagen, sånn hun får vendt seg sakte til det å spise. Jeg fullammer. Jeg har gitt henne pære og brokkolimos og slikt, og det har gått bra. Min mor lot hun smake en dråpe med softis( da snakker jeg om en liten dråpe kun for reaksjonens skyld) og hun fikk utslett rundt munnen og rødt øye.. Da tenkte jeg at dette kunne være reaksjon på melka!?

Jeg tenkte ikke noe mer over det og begynte å gi henne Grøt kalt "Småfolk, min første grøt" og hun reagerte kraftig! fikk røde flekker i ansiktet, mest rundt munnen, og et blodrødt irritert øye, som hun gnei mye.

Dette går som regel bort etter 10-15 minutter. Er dette Melkeallergi? I grøten er det skummetmelkpulver og mysepulver.

I tillegg er hun litt tørr på lårene, og sover dårligere om natten etter hun begynte å få litt mat.

Er sånn at jeg ikke tør å gi henne mat lenger nesten!

Noen gode råd der ute?

Skrevet

Min gutt fikk smake litt grøt med melkepulver da han var 5,5 mnd. Han reagerte med utslett rundt munnen og litt rødhet i øynene sånn som du beskriver. Vi tok blodprøver når han var 6 mnd og fikk påvist melkeallergi. Han vokste det heldigvis av seg, og ser ut til å være kvitt det nå når han har blitt 2,5 år. Greit å få sjekket det kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...