Gå til innhold

ang. underlivssopp.

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål ang sopp i underlivet.

hvordan vet jeg om jeg har det?

Har hatt økt utflod i det sisste, og det gjør at jeg klør litt, men vet ikke om det er graviditeten eller sopp.

Er det farlig å bruke canasten creme noen dager å se om det hjelper mot utfloden.

må man gå til legen å få det bekreftet eller får man denne kremen uten resept?

håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139017809-ang-underlivssopp/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Utfloden er gjerne hvit, klumpete og illeluktende ved soppinfeksjon. I tillegg klør det, gjerne intenst, men også mildere kløe hos noen. Du får canesten stikkpiller og krem reseptfritt på apoteket. Om du kan bruke denne når du er gravid tør jeg ikke si noe om. Heller ikke om det kan være graviditeten som gir symptomene. Når man ikke er gravid er det helt ufarlig å behandle seg med canesten. Men har man symptomene, bør man ta en stikkpille i tillegg til kremen. Dette fordi soppen kommer innenfra. Husk å behandle partneren også.

Hør med de på apoteket eller les om canesten på felleskatalogen.no.

Lykke til! :)

Jeg sjekket felleskatalogen.no like gjerne først som sist jeg, og der sto det følgende:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Kan brukes under graviditet. Applikator bør ikke benyttes, vagitorier kan innføres med fingrene. Overgang i morsmelk: Kan brukes ved amming.

Meen du kan jo høre med de på apoteket allikevel. :)

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Legen kan enkelt og raskt ta en test som forteller om det er en soppinfeksjon eller noe annet! Å Bruke bare krem kan ha lindrende effekt på kløen, men fjerner i seg selv ikke soppen. Det må da også brukes vagitorier. Skulle det ikke hjelpe med Canesten, er også Pevaryl en mulighet!! Den er også reseptfri!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...