Gå til innhold

TRENGER ALLE RÅD JEG KAN FÅ: DAGSTUR TIL OSLO MED BABY!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å ta en tur med vesla til Oslo i desember. Trenger derfor noen gode tips og innspill fra dere med barn som kjenner byen!

Vesla er ca 5 mnd når vi skal dit, og skal ha med vogn og bæresele (hun liker ikke vogna dersom hun ikke er veldig trøtt og mett).

Hvor er det greit å gå å spise med vogn?

Er det ammerom noe sted?

Hvor er det ok å stelle? (ser for meg at det er mange møkkete steder)

Hvordan er det egentlig å ta trikk med vogn?

Noen gode tips og råd generelt?

Tusen takk! Håper på mange svar!!=)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei

Det er veldig varierende på restauranter i oslo og man får ta med vognen inn eller ikke. Mens på de fleste cafeer går det greit.

-United Bakeries på majorstuen og på Paleet i sentrum er strålende cafeer med god plass til barnevogn og med stellerom.

- På Aker Brygge (inne på senteret) er det et meget hyggelig ammerom :o)

- I Oslo har vi 2 typer trikker. De nye trikkene er fantastiske med vogn, mens de game er helt håpløse. De har trange trapper for å komme inn og da må man ha noen til å hjelpe med å løfte. Tar aldri disse trikkene selv. Ellers er buss og T-bane super greit med vogn.

- Ang møkkete er ikke dette noe problem, men det er ikke alle steder som har stellebord. Men om du har med deg stelleunderlag er det stort sett greit å stelle på gulv eller andre steder.

- Friday's er greie steder å spise med vogn. En del steder på Aker Brygge som tillater vogn. Mecca ved Grunerløkka er ideellt for barnevogner, Conzenzo på Solli Plass er bra lunch sted på dagtid, Herefords Steakhouse på Jernbanetorget er en super biff restaurant,

- Paleet har også stellerom.

- Kan sterkt anbefale Den Lille Kokkosbolle fabrikken rett bak Oslo Plaza. :o)

God tur til oslo :o)

Skrevet

sikkert noen fler fra oslo som kan tipse meg litt? ;)

Skrevet

Ta med deg en sykkelås, så du kan låse vogna om du skal på en kafè/restaurant der du ikke kan ta med vognen inn på.

Pepoles siden av sentrum scene kan du som oftest ta med vognen inn. Bugges(god mat) i Markveien har fint stellehjørne inne på toalettet, der må du sette vognen utenfor.

Venner i smalgangen god mat og hyggelig kafè/restaurant. Vognen må settes utenfor.

De fleste peppes er ok med babyer, fine stellerom(Nydalen og Løren)

Mekka som nevt over, god mat, lekehjørne, hyggelige servitører som hilser på barna.

Gamle Major på Majorstuen kan du som regel ta med vogn inn.

Villa Paradiso på Grünerløkka, der må du sette vognen utenfor.

Det går å ta med vogn på de gamle trikkene, men det er utrolig klønete, og ikke enkelt, så egentlig kan du bare stå over dem.

I Markveien på Grünerløkka er det flere klesbutikker med masse kule(dyre) klær til småttiser =)

Skrevet

hold deg langt vekk fra Oslo S og nedre del av Karl Johan.... mye byggearbeid og flust med narkomane og horer:( synd at det har blitt så ukoselig der! fra stortinget og opp er det mye bedre.

Aker Brygge har jo blitt ett kjempe fint kjøpesenter, alt er innendørs og de har ett megaflott ammerom. masse restauranter, har ikke hatt problem med vogn jeg iallefall.

eller så er det jo Markveien og Grünerløkka som frk Nilsen skriver. Sprell er en kjempefin barnebutikk med mye kule greier og Robot og Trabant har masse kule klær til mamman;)

Ellers så vil jeg anbefale Rakkerungene på St.Hanshaugen, kuuuule babyklær (litt dyrt da)

og gå en tur i frognerparken, kjempekoselig:)

god tur da

Skrevet

Du har jo fått gode tips allerde, men prøver meg med noen flere.

Hold deg unna Oslo CIty, en prøvelse i tålmodighet. Masse mennesker, og trege heiser. Man kan risikere å stå å vente veldig lenge på heis.

Det er også et ammerom på Byporten. Lite og ikke så veldig koselig, men praktisk dersom du kommer med buss eller tog.

T-bane er dessidert den enkleste måten å forflytte seg på syns jeg. Husk å kjøp dagskort i automat eller i kiosk. Da slipper du stempling som ihvertfall på buss kan være en utfordring...

Håper du får en fin tur =)

Annonse

Skrevet

grunerløkka er jo en ganske barnevennlig bydel, ville kanskje starta nede i sentrum (hvis du kommer med tog) og gjort meg fort ferdig med sentrum, er været bra, spaserer du bare oppover storgata mot løkka og markveien, (ev ta trikken i noen stopp, trikk nr 11, 12 eller 13) anbefaler Mecca på det varmeste! her er det gode stellemuligheter, og veldig barnevennlig, vogna står trygt ute. (http://www.mecca.no/)

oppover markveien finner du sprell (sprell.no) og masse klesbutikker for deg og baby (bla litenogtøff) barnehuset (barnehuset.no) ligger nederst i thorvaldmeyersgt, som er paralellgata til markveien, og den gata trikken går oppover.

det er en del småbutikker oppover, så da er det greit å ta snuppa på armen, ikke plass til vogna overalt, men de pleier å stå trygt ute, jeg bruker lås noen ganger, men ikke på gata i markveien, hvis ikke du har en sinnsykt dyr vogn, da!

er du glad i mat, er hotel havanna en kjempebra delikatesse, med god mat, oppover mot birkelunden er det birkelundens lille franske ostebutikk, som er vell verdt et besøk, hvis du liker en god ost!

liker du strikking/håndarbeid, er store alpakka med venner ved birkelunden, og en sybutikk ved olavryesplass også verdt et besøk!

trikk på vogn pleier å gå bra, ofte er 13 trikken litt nyere (store trikker som ikke har trapp inn) sats på den dersom det er mulig, ellers så får man nesten alltid en hjelpende hånd opp trappa, altså!

god tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...