Gå til innhold

Liten blødning igår

MK73

Anbefalte innlegg

Hadde en liten blødning igår :-( men den var liten, og kortvarig, og medførte ikke smerter - så vi håper på det beste. Litt rar i magen idag, men ikke smerter, egentlig.

Blir det mer trøbbel sa klinikken at de vil vurdere å sykmelde meg. Får se, hvis jeg ikke klarer å slå meg til ro i helga, så tar jeg en blodprøve på mandag.

..men jeg tror det fortsatt gror i magen!

Noen som har noen erfaringer eller støttende ord?

Fortsetter under...

Ingen personlig erfaring med det, men syns det høres ut som om det går bra! Det var liten blødning og ingen smerter, da tyder det ikke på at det har gått galt i det hele tatt. Men jeg tror det er lurt å ta det litt med ro. De kan vel kanskje ikke sjekke på ultralyd ennå, siden du er så tidlig. Men ta nå ny blodprøve på mandag om du er det minste urolig, vi har jo allerede brukt alt for lang tid på venting og bekymring, greit å minske det så mye som mulig nå.

Og så kan det faktisk skje hvis man har to at bare den ene klarer seg, det er ikke så uvanlig. Men uansett så syns jeg det høres ut som om det går bra.

Jeg tror også at det fortsatt gror i magen!!!

Stor klem

Hei, jeg hadde en liten blødning i uke 14, og fikk komme rett inn på sykehuset fordi jeg var så redd. Da sa legen at 33 % av alle gravide fikk blødninger i svskapet uten at det var noe farlig. Det var noe med at når en er gravid er det så mye som kan få en rift, og så var det noe med morkaka som ikke hadde steget opp enda. Uansett, så lenge det ikke er mye, ikke er smerter sa legen at det så og si alltid gikk fint :-)

Sniker meg inn jeg....og legger inn veto på at noe galt skal skje.

Håper det går bra med deg og lillespire.

Klemmer i fleng fra meg

......og så sniker jeg meg ut igjen og håper å komme tilbake som fullverdig medlem på nyåret :-)

Annonse

Hei, Lindsay!

Takk som spør :-) Det ble med den lille blødningen, heldigvis. Har overtalt meg selv til at det har gått fint, og har ikke vært inne til ny blodprøve. Det betyr ikke at jeg ikke kan finne ut om en dag eller to at det hadde vært greit likevel, men jeg prøver å beholde roen.

På onsdag skal jeg til fastlegen min, og skal overraske ham med nyheten! Da jeg var der sist var jeg akkurat i ferd med å starte forsøket. Jeg har det siste året vært der omtrent hver tredje måned ifbm at blodtrykket mitt er noe forhøyet, og medisinene jeg går på holder i ca 3 mnd - så han sa at han regnet med at jeg tok kontakt om ca 3 mnd men at han veldig gjerne ville ha meg inn på svangerskapskontroll før det :-)

Vanligvis ville jeg ikke ha gått til legen så tidlig (6 uker), men jeg er litt bekymret for medisinbruken under graviditeten, så jeg vil ha en prat med ham om det - og da skal jeg må jeg jo gi ham den gode nyheten.

(På legesenteret mitt får man ofte time uten at de spør og graver om hva man skal, så jeg har ikke sagt noe til dem enda.)

Hei, hei.

Vil bare ønske deg lykke til med spiren din. Hvis det er noen trøst hadde jeg masse småblødninger gjennom hele svangerskapet, uten at noe var galt. I uke 12 blødde jeg så mye at jeg var sikker på at nå var det over og ut. Bestilte hastetime hos gyn. min. Ringte henne privat en lørdags morgen.... Ganske desperat.... Men kjenner henne fra før. Hun stilte opp og tok UL, og alt var vel. Kunne betalt mange tusen for den timen. Blødde da så mye at jeg måtte gå med bind i to-tre dager. Ellers var det ofte blodspor på papiret gjennom hele svangerskapet. Skikkelig ekkel følelse.

Nå er lille gull 6 mnd og aldeles nydelig:-)

Klem og lykke til.

Tusen takk for det, Sol! Godt å høre historier som din. Det er også godt med hver dag som går, for da blir det jo lettere å sjekke med UL hvis det skulle være usikkerhet pga blødninger eller andre ting. Jeg skjønner godt at det må ha vært utrolig vanskelig å gå gjennom svangerskapet med så mange blødninger, men heldigvis gikk det bra til slutt!

Lindsay; takk for oppmuntring - og ja, det er kjempespennende :-) Jeg har til og med søkt meg inn på sykehus, så nå begynner det å bli litt mer virkelig - men neste milepæl er UL, så i grunnen venter jeg bare på den!

Uff, det skal ikke være enkelt dette :-(

Igår var jeg på fest for å feire min svigerinnes 40-årsdag, og selvsagt oppdager jeg midt under festen at jeg blør igjen. Fortsatt ingen smerter. Holdt nesten på å begynne å grine inne på do i festlokalet.

Jeg holdt ut i et par timer til, og så sa jeg fra om at jeg dro hjem. Tenkte det var best at jeg fikk lagt meg i senga og tatt det med ro. Litt større blødning enn sist, men fortsatt ganske lite, ingen smerter utover de vanlige småmurringene jeg har hatt hele tida og det ga seg i går, idag er det bare rester.

Får ringe klinikken imorgen og høre hva de foreslår. Sist gang var jeg 5+2, igår var jeg 6+3, så jeg håper alt fortsatt er bra, og at jeg ikke skal måtte ha det sånn hver uke en stund fremover :-(

Tusen takk for alle de fine historiene deres og all oppmuntringen jeg har fått, det hjalp meg å lese dem enda en gang idag!

Annonse

Hei.

Skjønner veldig godt at det ikke føles bra. Jeg har snakket med mange om graviditet og svært mange av disse har hatt blødninger flere ganger i løpet av de første 12 ukene, det har gått bra med ALLE.

Har lest at det kan være fare på ferde dersom man har intense smerter ved blødningen, og at man da skal ligge seg ned og prøve å slappe av.

Håper og tror at dette går veldig bra MK73!

klemmer

Uff, MK, så kjipt! Klart du blir redd... Det høres heldigvis likevel ut som om det går bra syns jeg. Men ring klinikken med en gang i dag, og kom deg ned for en sjekk! Kanskje kan de se noe på ultralyd, hvis ikke så er det iallefall godt å få tatt ny blodprøve. Det er ikke godt å gå rundt å være nervøs.

Tusen takk skal dere ha, begge to!

Jeg snakket med klinikken idag. Egentlig skulle jeg på UL mandag om en uke. Pga blødningene flyttes kontrollen frem til imorgen, så da får vi vel vite hva som er situasjonen. Vi håper på minst et bankende hjerte, og hvis vi får se det blir vi overlykkelige :-) Så får vi i så fall også sett om det er en eller to der inne.

Blir spennende. Jeg tror egentlig at jeg fortsatt er gravid..men det er også litt fordi jeg velger å velger å være positiv og tenker at jeg er gravid inntil det motsatte er bevist.

Skal gi lyd fra meg imorgen.

Lykke til MK 73. Håper dere ser et bankende hjerte! Eller hjerter :))

Du er utrolig flink å være positiv, det kommer du nok langt med.

Teksten nedenfor er utdrag fra babyverden.no:

Etter positiv graviditetstest er sjansen for at alt skal gå bra på hele 70 prosent. Dersom det tas ultralyd i forbindelse med blødning i første trimester (første tre månedene) og viser et levende foster, er sjansen for overlevelse 90 prosent.

Lykke til.

Klemmer

Hei, Hei.

Vil bare ønske deg lykke til i morgen. For 1 år siden var jeg i din situasjon og føler virkelig med deg...... Kjenner igjen følelsen du beskrev når du oppdaget blødning i 40 års dagen. Har hatt noen av de opplevelsene. Bare helt pyton, Det er viktig å være positiv til det motsatte er bevist. Noe som heter "Tro kan flytte fjell....."

Jeg skrev til deg tidligere at jeg hadde småblødninger gjennom hele svangerskapet. I tillegg hadde jeg det legene kaller et "Høyrisiko svangerskap" Jeg har hatt tre aborter tidligere (2 MA, da blødde jeg IKKE...) og fikk dermed sjokk på UL når det ikke var liv. Mens denne gangen blødde jeg mye, og det var liv. Fikk gå til UL annenhver uke gjennom hele svangerskapet. Helt supert med så god oppfølging. Dersom du fortsetter å småblø er det bare å be om ekstra oppfølging. Det verste er å ikke vite.

Ønsker deg nok en gang lykke til:-) Prøv å sove godt i natt. Skal krysse fingrene for at dette går bra.

Klem

Tusen, tusen takk skal dere ha begge to! Dere er sååååå gode å ha! Åh, det skal vanligvis ganske mye til for at jeg skal bli sippete, men jeg kjenner at med hormonene som strømmer i blodet så synes jeg det er såååå utrolig at det finnes sånne som dere og at man kan få slik fantastisk støtte i et nettforum!

Idag viste ultralyden TO bankende hjerter! Så her planlegges det tvillingfødsel :-) Legen ble litt stille til å begynne med, han trodde noen øyeblikk at det var tre (!), men det var det altså ikke.

Han sa at alt man kan vurdere nå så svært fint ut, så selv om man aldri kan være sikker kunne vi gjerne fortelle det til de vi ville. Så det tar vi som positivt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...