Gå til innhold

Såper og kremer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Mammamoms *høygravid*

jeg har også lurt litt på hva man trenger, og jeg har funnet ut at meningene er MANGE! Typisk nok, hehe :-)

For min del har jeg tenkt å gå for en enkel løsning. Å bruke masse såpe, shampoo og dill fra begynnelsen synes jeg er tullete. Fort at man skader mer enn styrker babyhuden.

Jeg kommer til å holde meg mest mulig til bare babyolje! Fint både i badevann og sår stump.

Fikk en Natusan babyolje av mamma nå i helga, men er ikke helt sikker på hvilket merke jeg egentlig vil gå for.

Man trenger ikke så mye kremer til baby,

Olje til vannet, zink salve til sår stump, og jeg foretrekker våtservietter til å fjerne den verste bæsjen. Så synes jeg at det er greit å ha en shampo med litt parfyme (natusan) til håret i tilfelle gulp.

Liste:

Nøytral Olje

Zink salve

Våtservietter

Shampo

Vil veldig gjerne anbefale Weleda sin zink-krem. Den er kjempe god! Når gutten min har sår stump, tar jeg litt krem på og neste gang jeg skifter bleie er alt det røde borte! (i gratis pakken fra Weleda får man en liten mini utgave av denne salven; kjempefin å ha i stellebagen).

Ellers så holder jeg meg til Babyline serien (fåes på apotek og reflex). TV2 hjelper deg hadde en test i fjor eller forfjor, da kom denne best ut i test på shampo, lotion, olje osv.. Nyere tester viser sikkert noe annet, men det er jeg ikke oppdatert på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...