Gå til innhold

BLEIEAVVENNING - TRENGER GODE RÅD!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei datter på 3 1/2 år som har gått uten bleier i 3 mnd.

Hun var i starten veldig flink å si fra i 2 uker, så begynte hun igjen i barnehage etter sommerferien, da ble det mange uhell daglig og dette vedvarer. Unntaksvis ingen uhell, men som regel 2 eller flere..

Vi minner henne på det hele tiden hjemme, men hun bryr seg ikke lenger, sier bare: Jeg glemte det..

Vi straffer henne aldri, kun ros når hun sier fra og da får hun klistremerker og andre belønningsformer i tillegg.

Vi vurderer å la henne begynne med bleier igjen daglig, da vi tror hun ikke er klar for det. Hva sier dere andre?

Kom med konkrete erfaringer! Og kom med tips som virker for at vi skal få til bleieavvenningen! På forhånd tusen takk for svar!!

Vi kommer også til å kontakte helsestasjonen etterhvert for å få råd der.

Skrevet

Akkurat sånn var min eldste da han sluttet med bleier, på samme alder.

Etter en stund var det ikke så spennende å gå på do og å gå uten bleie lenger, så da ble det en del uhell.

Vi valgte å ha på han bleier da de var ute i bhg og da vi var ute hjemme, men inne gikk han fortsatt uten bleie.

De var flinke i bhg til å følge opp dette, og tok han ofte på do, selv om han sa han ikke måtte.

Skrevet

Ta henne med ut i butikken og la henne være med å velge seg noe fine truser, kanskje det da blir litt mer "stas" å gå på do.

Ellers sies det at de kan oppføre seg slik en stund før de blir helt bleietørre, minus med høst/vinter er jo at man da ofte har mer klær på seg, og trenger derfor lengre tid med forberedelser før man skal gå på do.

Finnes også doringer med lyd, som spiller når man går på do, dette har jeg hørt at noen har god erfaring med.

Det er jo også viktig at de er flinke til å følge opp i barnehagen.

Skrevet

jeg ville tatt på bleien igjen. iallefall i barnehagen og når dere går ut.har akkurat en venninnne som er igjennom det samme. gutten deres tisset seg ut flere ganger om dagen etter flere mnd som tørr.. de tok på ham bleie igjen og han går fremdeles på do. men nå slapper han mer av. barnehagen er kjekkere for ham for han var nok nervøs for å tisse seg ut.

kan jo prate med barnet og høre hva han vil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...