1+2=3barn Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 hva gjør jeg med en jente som ikke vil ha melk lengre??? hun har nektet nå i et par dager.. hun får grøt til alle måltidene.... om kvelden/natten etter leggetid drikker hun fint melk.. hun vil heller ikke ha middagsglass av noen typer.. ikke vil hun ha vann heller!!!! noen med råd eller lignende erfaring???
Sunniva78 har to små Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Får hun pupp? Gutten min hadde en sånn periode rundt samme alderen, men det gikk over. Ga han en flaske mme før leggetid for å være sikker på at han fikk nok for natta. Noen uker senere var puppen ok igjen.
Tante Gustava Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Tassen her på 5,5 mnd har og bestemt seg for at det er kjedelig med pupp, og topp med grøt. Han tar også greit puppen ved sengetid og om natta, men på dagen så er det stort sett bare vræl og protester om jeg prøver å legge han til. Jeg pumper meg og gir han ekstra i grøten. Har også avogtil pumpet meg og gitt med skje, da går det glatt ned, han tror vel at han får grøt tenker jeg Tassen her nekter å ta flaske, så jeg får ikke pumpet meg og gitt på den måten, men jeg har som sagt gitt han med skje med hell. Han prøver seg også på tutkopp, den tygger han fornøyd på, men får vel ikke i seg så mye drikke. Har bedre hell med å la han drikke rett av koppen (uten tut). Hvis hun vanligvis tar pupp, så ville jeg anbefalt deg å pumpe og prøve å gi på flaske eller kopp. Hvis hun vanligvis tar flaske, kanskje prøve med kopp? Prøv å tilby brystet ofte, men respekter det om hun ikke vil ha. Les gjerne også på ammehjelpen.no om brystvegring. Hs sa forresten til meg at jeg ikke skulle stresse med dette, i alle fall så lenge han tar godt om natta. Så lenge babyen har våte bleier får hun nok i seg nok drikke.
1+2=3barn Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2008 hei... nei sluttet å amme for en en mnd siden ettersom jeg har tvillinger og ikke nok melk.. så begynte hun å nekte å ta pupp og andre begynte å bite,, da var kosen vekke.. hvert måltid ble en kamp å det orket jeg ikke.. så har gidd de begge flaske en mnd.. og det har gått fint inntil de siste dagene.. hun ene er ikke noe problem.. den andre kniper igjen munnen og vrir seg vekk til hun er rød i ansiktet.,, går 6-8 timer før hun drikker bittelitt..ca 40 ml.. så jeg gir hun grøt 3 ganger for dagen i stedet.. men prøver å gi vann innimellom.. funker ikke det heller.. kniper munnen igjen og vrir seg vekk til hun er rød i ansiktet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå