anneelisabeth Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Sikkert et dumt spørsmål...men er det mulig å bli gravid selv om man ikke har fått tilbake mensen ennå? (fullammer..)
Let's hear it for the boys! Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Det er mulig, ja. Hørt om mange som har blitt gravide igjen nesten med en gang. Men det gjør det jo vanskelig, siden man ikke vet når/om man har EL.
line_n & sara Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 det er mulig, ja! fullamming er virkelig ikke en god prevansjon!! mange får to ufrivillig tette pga dette! dersom du ikke vil bli gravid igjen, burde du få dytta inn en spiral!
Jewel m/jente får gutt Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Det er fullt mulig, Det er jeg bevis på. Fikk ikke mensen tilbalke, men testet postivt for ett par dager siden. Eggløsningen kommer jo før mensen ;-)
BabyAnna Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Hei! Jeg lurer på om noen av dere vet åssen støtte man får hvis man blir gravid i fødselspermisjonen? Fortsetter man å få det samme i måneden i ett år til? eller har man kun rett til engangstønad siden man ikke har vært i jobb?
Jewel m/jente får gutt Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Foreldrepenger regnes som inntekt, så de legger det til grunn når de skal beregne nye foreldrepenger. Men man må passe på. Hvis man har utbetalt 80% foreldrepenger nå, og velger det samme neste gang, får man kun 80% av det man har nå. Hvis du skjønte det. Altså mindre enn man har idag.
BabyAnna Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Hah! Takk! Jeg har nemlig lyst til på en til med en gang <3 og penger hadde kommet godt med.
BabyAnna Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Hmm.. en annen ting jeg lurer på om dere vet: Hvis jeg får et barn til, og velger å ikke ha barn nr.1 en i barnehage. Har jeg rett til kontantstøtte for første barn?
Ranveig R Skrevet 31. oktober 2008 #9 Skrevet 31. oktober 2008 Så lenge du har eit barn som er mellom 1 og 3 år og ikkje går i barnehage har du rett på kontantstøtte. Frå og med mnd etter barnet fyller 1 til og med mnd før barnet fyller 3.
3småtroll♥ Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Vil bare rette på det med 80%. Hvis du går hjemme med 80% nå og går rett over i neste fødselsperm får du akkurat det samme! Ikke 80% av 80%! Jeg har nemlig gjort det- har 13mnd mellom de to første så jeg hadde en mnd som jeg var sykemldt imellom, og jeg hadde 80% på første og 80% på andre og da fikk jeg det samme så ikke bekrymre deg for å miste penger for det gjør du ikke;)
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. november 2008 #11 Skrevet 1. november 2008 3.gang: Hvis du ikke hadde vært sykemeldt i 1 mnd så hadde du bare fått 80 % av 80 %. Men hvis man jobber eller er sykemeldt 1 mnd så får man det man hadde. Naboen min er gravid nå, det blir 13 mnd mellom hennes. Hun har hatt 80 % med den første nå, å vil ha det med neste å. Hun hadde snakket så mye med nav angående dette å hvis hun gikk rett over til ny permisjon å ville ha 80 % da og, så fikk hun bare 80 % av 80 %. Det sier seg jo selv for det er jo de 80 % med foreldrepenger de renger utifra når nye foreldrepenger skal regnes ut. Men hun rekker heldigvis å jobbe i 1 mnd nå før neste permisjon trår til å da får hun det samme!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå