Gå til innhold

Bleieutslett

Anbefalte innlegg

Gjest MaJo0812
Skrevet

Lillegutt får tenner og er i den forbindelse løs i magen, så det blir endel bleier pr dag..dette har ført til at han er veldig sår og har et utslett som er røde tørre prikker på en måte. Jeg har prøvd både zinksalve, barnesalve fra apoteket, a-krem og pudder. Lufter godt ved hvert bleieskift og skifter ofte. Men det har ikke blitt noe bedre, heller værre og det har gått snart 2 uker..noen som har flere tips? Kanskje ingen salve i det hele tatt?

Jeg trenger også å vaske med litt såpe noen ganger da olje ikke tar bort lukt hver gang, har da brukt neutral fra apoteket uten parfyme eller natusan top to toe wash som skal være like mild som vann står det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme problem her for en stund siden. Nesten åpne sår på stumpen. Brukte kun ren aloe vera en periode og vips så var det borte (før diareen forsvant faktisk)

Skrevet

For det forste ville eg sluttet med saape....kansje babyen reagerer paa det? Gjor vel ikke noe om det lukter litt....mesteparten av lukta gaar vel vekk med bare vann.

Saa ville eg kuttet ut alle disse unaturlige kremene og provd noe mer naturlig. Krystallfiolett, potetmel,lanolin, aloe vera osv.

Om ikke dette hjelper er kansje toybleier losninger, allefallfor en stund....

Lykketil;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...