_mariann_ Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Koker dere fortsatt vannet til deres små når de er 6 mnd. og hvor gamle er de når dere begynner og tappe kaldt vann ifra springen. Også et muligens litt dumt spørsmål, må barna få tenner før de får smake brød og lign.? Hva slags mat lar dere barna deres få smake først? Min lille får grøt morgen og kveld og middag på glass eller hjemmelaget potetmos, fått d gradvis i 1-2 mnd nå.
<Nina> Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Gutten min fyller ikkje 6 mnd før om to uker, men eg kommer til å koke vatnet ei good stund til iallefall. Men eg også lurer på når det er "ok" å tappe kaldt vatn fra springen... Trenger ikkje tenner for å få småsmå biter av fint brød med mykt pålegg på..var iallefall det eg fikk beskjed om på helsestasjonen. De klarer nok å mose det godt nok sammen sjølv om tennene ikkje er komt helt ut. Her gir vi også grøt morgen og kveld, då får han vatn til, og skal snart også begynne med middag på glass. Han får også slike youghurtbeger fra Nestlè med most frukt. Ellers har han ikkje fått smake på noke særlig..liker å sutte på frukt og grønnsaker..
Isabella12 Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg fikk beskjed på HS at barn på 6 måneder helt fint kan drikke kaldt, friskt vann fra springen! Men (melke)flasker er viktigere å koke pga av melkebakterier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå