Gå til innhold

Hva slags type "stol" har barnet deres til kjøkkenbordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby er 4,5 måneder så jeg har begynt å tenke på hvilken jeg vil ha. Men trenger tips. Jeg lurer på; har dere tripptrapp? Gammeldags som man kan slå ned til sammenhengende bord og stol? peg(som er høy, og kan legges bakover dersom barnet ikke er så gammelt? Ikeastolen?Bloom Fresco Høystol? Hva e rbra og hva er dårlig med disse? Er jo helt i villrede jeg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tripp trapp til storebror (arvegods, var min da jeg var liten), og tripp trapp til lillebror (fikk i dåpen).

Har vært masse tester av barnestoler i det siste, sjekk tv2.no/hjelperdeg (tror jeg det er). Den du kunne slå ned til bord og stol kom visst ikke så bra ut av testen.

Skrevet

Vi har kjøpt Stokke sin tripp trapp med babysettet. Altså bøyle, ekstra ryggstøtte og pute. Er foreløpig veldig fornøyd, han sitter som støpt i stolen, og synes selv det er kjempestas :)

Han er foresten 7,5 mnd.

Skrevet

Vi har kjøpt SOFUS til gutten vår!Veldig fornøyde!

Skrevet

Vi valgte Stokke Sitti stolen isteden for den gode gamle Tripp trappen`en til forrige, og har vært super fornøyde med denne. I utgangspunktet er det samme stolen, bare med et litt sprekere design. I tilegg er det en annen bøyle, slik at det er vanskligere for barnet å komme seg ut av den. Snuppa vår klarte det faktisk ikke, men i Tripp Trappen kom hun seg ut med en gang.

Stabil og god stol, med enkel regulering.

http://www.stokke-highchair.com/no-no/stokke-sitti-highchair.aspx

Skrevet

Vi har Sofus sin stol og er veldig fornøyde, god gammel sort som er over 30 år fra sambo var baby.

Men vil du ha testvinner kan du jo gå på www.tv2hjelperdeg.no som testet sanne stoler i programmet igår.

Skrevet

Vi har SOFUS. Er forsåvidt fornøyd, selv om jeg savner hel rygg bak (han legger seg mye bakover i stolen, ser ikke mye behagelig ut). Denne stolen kom forøvrig VERST ut i test i går på "TV2 hjelper deg". Den Bloom stolen kom også dårlig ut. Så vet du det.. :)

Skrevet

Har en gammel tripp trapp stol som jeg hadde når jeg var lita=)

Kjempekjekk stol, stødig og solid:) Sitter godt i den. Er 7.5 mnd, så bruker å pakke rundt et lite helseteppe så det blir litt mykere til henne:o)

Skrevet

Vi har ikea-stolen med brett, og er godt fornøyd med den..kom heller ikke dårlig ut i testen! :o)

Skrevet

Vi har Kiddo-stol som vi kjøpte til storebror på Skeidar i 2003. Kjempefin i og med at den vokser med barnet. Har mange likhetstrekk med tripp-trappen, men er muligens litt nettere i fasongen.

I tillegg har vi den klassiske Sofus-stolen som kan klappes sammen og bli sammenhengende stol med bord. Den funksjonen har vi ikke brukt så mye, da. Kjekt å ha 2 stoler, men selvsagt ingen nødvendighet. Jeg ville tenkt meg om 2 ganger når det gjelder å bruke Ikeastolen fast, i og med at den ikke har fotstøtte, slik at beina til barnet blir hengende og "dingle".

Skrevet

Vi har fått Kiddo-stolen, og den virker bra, men har altså ikke tatt den i bruk enda da knøttet bare er tre måneder....

Skrevet

Vi har Ikea-stolen med brett foran, er veldig fornøyd med den!

Har en gammel Tripp-trapp i kjelleren som blir tatt frem etterhvert.

Skrevet

Bare for å informere om testen i foreldre og barn og tv2 hjelper deg, så er denne "feil".

Sofus sin stol som kan slås ned til stol og bord mente de var farlig fordi den kunne bikke fremover. MEN de låste den ikke. De mente at den skal låses automatisk av at barnet blir satt nedi, noe den ikke gjør. I bruksanvisningen og i hodene til alle fornuftige mennesker står det at man skal låse stolen selv og så feste reima (altså to låsinger) FØR man setter ungen nedi. Vi har stolen og er kjempefornøyd! Snuppa elsker den, og den er utrolig grei å ha til stuebordet og når hun skal ha mat. VI bruker den like mye nedslått og som høystol.

Bloom sin stol mente de bøylen kunne løsne. Denne kritikken er også ufortent siden de har lagt stolen i liggestilling med bøylen på. Bøylen skal kun brukes i sittestilling.

Så ikke stol blindt på denne testen. Er helt klart at de er ute etter å TA noen.

Skrevet

Vi begynte med ikea sin stol med oppblåsbare puten fra hun var 4mnd gammel.

men vi bruker nå stokke tripp trapp stol med pute, hun sitter kjempe fint i den stolen og både hun og vi er fornøyde.

Skrevet

Har Ikea høysstolen med brett, veldig fornøyd med den. Da har han også ett eget bord som han kan klisse og søle på :-)

Skrevet

Kjempe bra stol, den Sitti'en. Vi har også den. Eldstemann brukte den fra 6 mnd til 4 år og nå tok minsta over ved 5 mnd alder. En mye bedre stol for de minste(mer stabil i bøylen/setet) og en strålende stol som er lett å regulere når de vokser.

Skrevet

Begge mine har stokke tripp trapp.

Skrevet

Vi har Stokke tripp trapp stol her hjemme, og Ikea sin, på hytta.

Er kjempefornøyd med begge, men Ikea sin, vokser de jo fortere ut av, mens tripp trapp stolen kan de ha "for alltid" =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...