Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Lillegutt på 11 uker som blir fullammet har hele tiden kun hatt avføring 1-2 ganger i uka. Da kun gul kremaktig avføring. Nå har han i nesten 1 uke, plutselig hatt avføring minst 5-6ganger per dag. Og ofte med endel grønt i, den er skummende og helt tyntflytende. Vet at både det å ha avføring sjelden og ofte, er helt normalt. Men er det vanlig å endre mønster så radikalt? (Husker ikke fra forrige gang jeg..)
Lillemann blir storebror! Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 hei.. helsesøster sa til meg for noen dager siden at det første tegnet på tenner er endret avføringsmønster.. va d første som slo meg da jeg så innlegget ditt.. selv om minien din e liten, så kan d jo være tenner på gang.. det e jo noen som får de tidlig.. men hvis eg va deg så ville eg kanskje tatt en telefon til helsestasjonen.. det skader jo ikke uansett...
LilleMy08 Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Hei. Vi hadde også samme erfaring da vesla var noen måneder gammel. Grønn skummende avføring kan tyde på en irritert mage, og mulig han har litt luft i magen. Som du sikkert vet så kommer den feteste melka til slutt når man ammer, og dersom man ammer babyen for kort på hver pupp får ikke babyen i seg denne melken. Hvis babyen kun drikker den første sukkerrike melken vil den få avføring oftere og den kan bli grønnaktig. Mitt tips (som fungerte for oss) er å prøve å amme babyen lengre på hver pupp slik at den får i seg den fete melken. Min baby ble ihvertfall kvitt den grønne skummende avføringen, og den gikk tilbake til normal. Lykke til!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2008 Han er fortsatt blid og fornøyd, og jeg ammer allerede rimelig lenge på hver pupp så tror ikke det er årsaken. Men det skader jo ikke å prøve. Luft har han hatt hele tiden, og det er en gutt som vet å prompe, hehe. Har ei jente på 3 år fra før av med melkeallergi, så jeg er sikkert litt i overkant opptatt av avføringen. Tusen takk for svar begge 2 :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå