Gå til innhold

Veier det samme som for 3 uker siden. Bør jeg gi mere mat i tillegg til pupp? 5 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide jenta mi i dag, og oppdaget at vekten har vært stillestående siden jeg veide henne for 3 uker siden. Hun veier 7 kg og er litt under 5 mnd så hun er jo ganske god og rund, men bør jeg likevel øke matmengden? Så langt har jeg bare ammet henne, samt gitt litt smaksprøver på grøt (inntil 1 porsjon) i en måneds tid, på ettermiddagen.

I dag ga jeg henne grøt til frokost (1/2 porsjon) etter morgenpupp, og den gikk ned på høykant. Vurderer å begynne med potet og litt andre grønnsaker, samtidig er jeg "redd" for at melkeproduksjonen går ned tilsvarende om jeg gir henne flere måltider fast føde... Noen erfaringer?

Skrevet

hvis du er bekymra for vekta, bør du snakke med helsesøster..

vi her inne kan ikke gi noe ekspertsvar på hva som er best for jenta di.

de vokser litt i rykk og napp, så det er ikke sikkert det er så farlig at det har vært liten vektoppgang i en liten periode, men som dagt, ring hs!

du kan sikkert begynne med litt grønnsaker hvis du ønsker det, og så kan du pumpe litt hvis du er litt redd for melkeprod, og bruke melka i velling og grøt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...