3småtroll♥ Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Lillemann på snart 6 mnd har den siste mnd vært mindre og mindre intr. i pupp, men har ville hatt et par ganger i løpet av dagen og gjerne en gang på natta. MEN i går sa det plutselig stopp;( Han våknet etter første luren og ville ha pupp som vanlig. Jeg la han til og han begynte å suge, men etter noen sekunder begynnte han å hyle helt febrilsk. Han prøvde igjen et par ganger, men ende bare i gråt;( Jeg trodde først at det ikke var noe melk og gav han flaske med mme etter en stund- han var jo sulten stakkar!! Men da jeg pumpet meg like etterpå kom det jo melk. Men jeg tror kanskje at det tar for lang tid før det kommer noe nå og at det er derfor han blir så lei seg. Er det noen som har prøvd sånn nesespray? Han vil ikke ha noe mat heller- har prøvd ALT og da syns jeg det er så synd hvis vi må begynne med mme når jeg faktisk har melk og ammingen har gått så fint helt til nå! Blir så lei meg jeg! Kjenner tårene presser på bare av å sitte her å skrive:( Vær så snill og kom med noen gode råd nå jenter! Er ikke noe gøy med en sulten og trist baby og da en enda tristere mamma:( 3.gang:)
anne* Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Uff, føler med deg, for jenta mi vile ikke amme mer rundt samme alder. har ingen gode råd, annet enn noe ammehjelpen jeg tok kontakt med sa til meg; "husk at du ammer for barnets del, og ikke din egen. Er barnet fornøyd, og du har ammet så lenge kan du slå deg på brystet":-) Det hjalp litt:) men hvis du ikke får igang amminga, vær obs på at du kan bli litt deprimert. Det er visst hormonelt - kan være ok å være klar over det. Lykke til i alle fall! (Her går det fint med flaske, og det er faktisk veldig koselig det også. Vesla virker veldig fornøyd, og ligger i ammestilling og koser med håret mitt mens hun får melk:)
happy og to små Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg bruker nesespray og det funker veldig bra! I utgangspunktet brukte jeg den bare på natten fordi utdrvingen ikke startet av seg selv. Nå bruker jeg den både natt og dag. Hvis ikke hadde jeg aldri kunnet ammet så lenge, da jeg har en ekstremt utålmodig liten jente, som gir opp med en gang hvis det ikke kommer noe. Og da blir det mye sutring, hyl og skrik desverre... Hun er forresten 8,5 mnd, brukt spray siden 7 mnd.
1baby,og 1 spire Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Hei . skrev egentlig et langt innleg til deg også ble alt borte så prøver igjen. Vesla her ville heller ikke puppe noe mere rudt 6 måneder, ble for opptatt av alt annent og irritert når ikke melka kom fort nok. Så jeg prøvde slik nesespray, det funker ,men det som er det neggative er det at du må ta den 5 minutter før den vesle skal ha mat. Og det kan jo man ikke altid få planlagt så her funket det dårlig. Kan jo hende det er noen tenner på vei også, for her ville ikke vesla ha noe serlig mat sist uke og vi forsto ikke noe, og i går så vi en liten tann som er på vei.Å denne uken spiser hun som før igjen, si ikke gi opp håpe. Hold uansett på de amme stundene som fungerer fint, kansje kvelden , morran eller før en lur. Jeg ente med å måtte gi tilegg på dagen,for hun var overhode ikke inntrisert til slutt. Men natt ammet en stund til og nå får hun pupp på morgenen. Som vi koser oss veldig med, hun er nå 7,5 måned. Så håper vi kan ha denne stunden en tid til, hadde egentlig tenkt å amme til hun var 1 år ,men slik ble det ikke , så da får vi gjøre det beste ut av det.Jeg forstår deg godt at du blir veldig lei deg, det ble jeg også følte meg nesten som en dårlig mor og tenkte har jeg prøvd alt også videre.Men dette går over etter vært ,når man ser den lille får det bedre. Spør helsesøster om hun har noen råd og ikke gi opp kan hende det bare er en periode. Hadde noe litt slike gråtinger vi også lenge før jeg måtte gi meg , å disse gikk over. Ble litt rotette dette. Ønsker deg masse lykke til. Trøste klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå