♥ DAME Skrevet 31. oktober 2008 #26 Skrevet 31. oktober 2008 Stå på og ikke gi deg hvis dere har veldig lyst på eget barn )) Alder er bare ett tall. Det er personligheten som teller mer )) Mange barn i dag har "eldre" mødre, så det er jo fler i samme båt. Det blir jo mer og mer vanlig. Anne Marie Ottersen var jo 46 eller 48 (husker ikke helt) da hun fikk Nora. Og som sagt, man har aldri garanti for hvor lenge man lever. Eneste jeg vet er at lykkelige mennesker lever lenger ))
Kaosmamma' n Skrevet 31. oktober 2008 #27 Skrevet 31. oktober 2008 Har dere lyst på barn, så sett igang! Er selv 44 år og har 3 i fra før, men skulle gjerne hatt en til! Føler at det er mer fokus på mors alder enn fars, når det gjelder dette dilemmaet. Forstår det når det gjelder den biologiske siden av saken, men hvis denne delen fungerer, er jo alder kun ett samfunnsskapt aspekt for mange. Er nesten slik at når man er passert 40 år bør man gå og sterilisere seg, for da mener "hele" samfunnet at man skal være ferdig med slike ting. Det er tydeligvis en allmenn oppfatning at mor skal ikke være over 40, mens far kan være så gammel han vil. Stå på, har dere lyst, så la ingenting stanse dere, ihvertfall ikke fordommer.
Gjest snuppeduppaogpluggen Skrevet 1. november 2008 #28 Skrevet 1. november 2008 Dette er noe dere må vurdere helt selv. Det jeg helt personlig synes er kjipt er jo at jo eldre foreldrene er, jo kortere tid får barna oppleve sine forelde som sunne og friske før de blir 'gamle' - om du skjønner hva jeg mener. Det blir jo også en større og større generasjonskløft, som kan by på situasjoner hvor barn og foreldre ikke 'forstår' hverandre. Rent fysisk, og også psykisk, er det også en større og større belastning å få barn jo eldre man er. Energien mye mindre. Man har ikke så mye å gå på som før... Men, alle disse tingene har du helt sikkert tenkt på.... Du er sikkert mer på jakt etter mer positive argumenter enn disse :-) Om det føles riktig for dere å få barn, om dere føler dere har nok å gi, har nok energi og vilje og ønske. Så ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal forsøke. Skulle jo tro naturen her tar litt av styringen - så lenge man kan få barn, så burde man vel kunne få barn??
corleone Skrevet 1. november 2008 #29 Skrevet 1. november 2008 Det at det er svært stor fare for misdannelser i din alder, som en her vil fram til, stemmer faktisk ikke. De fleste fuksjonshemmede barn blir født til yngre mødre. Noe av grunnen til det er sikkert at de eldre mødre er i et forholdsvis fåtall, men også fordi at man får tilbud om utvidet fosterdiagnostikk etter fylte 38 år. Så føler du deg frisk og opplagt, sikker på din nye partner, er det vel bare til å sette i gang!
3snuppeliner Skrevet 1. november 2008 #30 Skrevet 1. november 2008 Kjør på, lykke til=:-) Hvorfor i all verden skulle alder være en hindring??
*Super*Mamman* Skrevet 1. november 2008 #31 Skrevet 1. november 2008 Synes dere skal få barn jeg, hvis dere ønsker det! Ikke hør på hva andre sier, men følg deres egne hjerter. Velger dere å ikke få barn bare pga hva folk sier, vil dere nok angre dere i etterkant vil jeg tro. Lykke til:)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 1. november 2008 #32 Skrevet 1. november 2008 Disse 2 barna dine hadde sikkert vært kjempefornøyd med søsken! Hvis dere føler dere klar for det synes jeg bare dere skal sette igang, er bare dere som kan avgjøre det. Han hadde sikkert også blitt glad for å bli pappa han også.
ScaryMama Skrevet 1. november 2008 #33 Skrevet 1. november 2008 Jeg tror at det er helt vanlig i dag å få barn når man i er 40årene. Du har andre unge barn, det er ikke snakk om å få en atpåklatt heller. Kjør på!
nr.4 i oktober Skrevet 1. november 2008 #34 Skrevet 1. november 2008 Jeg synes vel "grensa" går ved fylte 40, for å si det sånn. Eneste grunnen til at jeg vil si go for it, er at han ikke har barn fra før.. Jeg synes generellt det er "for sent" å få barn når man er i deres alder, jeg beklager å si det. Her tenker jeg ikke på din helse (men det er flott at du føler deg i form til evt svangerskap, det er ikke det jeg mener.) Men jeg tenker mest på barnet og oppvekst/fremtid etc, - man har litt mer garantier for å kunne følge opp samt beholde helsen og overskuddet etc om man er noe yngre når man får barn. Selv ville jeg ikke gjort det, men valget er deres. (Legger til at jeg selv er i begynnelsen tredveårene og ikke atten, forøvrig. Så jeg er ikke en av dem som mener at "de som får barn etter fylte 25 er gamle foreldre", hehe. )
tre gulljenter <3 Skrevet 1. november 2008 #35 Skrevet 1. november 2008 Hei Jeg synes at dette er noe bare dere kan avgjøre!! Jeg har en tante som fikk sintt første barn når hun var helt i slutten av 30 årene og neste 6 ÅR etter. Jeg må si at det har vært svært vellykket for min tante og onkel!! Nå er jentene 15 og 21. Jeg såg jo det at tanten min ble fortere sliten og at hun var veldig forsiktig med førstemann ;-) Hun greide nesten ikke å skifte bleie, for hun var så redd for at hun skulle gjøre babyen vondt.. Men for en flott oppvekst og så mye tid tante har gitt dem. Jeg synes hun har vært suveren!! Jeg har en ung mor, og hun hadde jo ikke tid til oss egentlig.... ikke min far heller, for han tenker bare på jobb, det gjorde han da og det gjør han enda. Nå er mine foreldre unge besteforeldre, men det har de jo ikke tid til. Det er jobb og egne interresser.... Min svigermor er pensjonist og har all verdens med tid, så hun blir jo skuffet hvis hun ikke ser jentene våre ofte nok, og spør dem av og til om de vil overnatte, bare fordi hun har lyst... Jeg synes at hvis dere har lyst på et barn til er det bare å prøve. Og så får naturen bestemme ;-) Hvordan ting blir i fremtiden er aldri godt å vite uansett!!!
Gjest Skrevet 27. november 2008 #36 Skrevet 27. november 2008 Jeg har fått bekreftet at jeg er gravid, dette var ikke planlagt. Men jeg ser frem til det og tror at selv om vi er "litt" voksne så er det ikke noe i veien for oss å få barn.. Vi får nok den oppfølging vi trenge, men klart jeg tenker mye på dette som skal skje... Ønsker deg lykke til å du bør ikke la dette med alderen stoppe deg. !966 modell jeg og.... :-)
Gjest Skrevet 27. november 2008 #37 Skrevet 27. november 2008 Hvis dere vil ha barn, så er det ingen andre som har noe med det! Føles det riktig for dere så kom igjen! For meg personlig er det langt over min grense. Har en mor som fikk min søster når hun var 38 år, og ser at hun orker langt mindre med henne. Men hun er overvektig da.. personlig vil jeg ikke har barn etter 32-33 år Men som sagt, vil dere ha barn, så er det ingen andre som har noe med det!! Lykke til
SNURF 5 GUTTER Skrevet 27. november 2008 #38 Skrevet 27. november 2008 Det finnes ingen fasit så stå på gitt. Skal ikkje sjå vekk fra at jeg sjølv som 42 åring med kul på magen. Jeg elsker og styre med barn.
HØYgravid+mammaen til Oliver!! Skrevet 27. november 2008 #39 Skrevet 27. november 2008 det er jo helt umulig å si for noen av oss hva du burde gjøre, men meninger har alle og en hver. nå var jo ikke minsten så gammel, så de vil sikkert få et godt forhold hvis du velger å øke familien ytterligere;) det er det du føler som et riktig valg som er det valget du burde ta!! selv er jeg en tilhenger av å få barn tidlig, og ble selv mor da jeg var 21. nå venter vi nr 2, og gleder meg til å få dele store deler av livet mitt med dem. mange mener at det er ugunstig å få barn før man er 30, og det får dem gjerne gjøre. jeg mener for så vidt at det er trist å henge seg opp i andres valg og privatliv. deriomt mener jeg ikke det om denne tråden, for du ba jo faktisk om meninger;) hehe vi er jo foreldre alle sammen, og det vi har tilfelles er at vi elsker barna våre. alle barn fortjener å være verdens beste! lykke til med valget deres!
*juble juble* Skrevet 28. november 2008 #40 Skrevet 28. november 2008 hei hei Dagens samfunn er ikke så lett.... Man skal jo hels ikke være for ung...dvs ikke under 30 mener enkelte Man skal være ferdig med utdanningen, være i en flott jobb, ha reist verden rundt, rast fra seg og mye mye mer.... Videre skal man ikke være for gammel dvs for noen over 35!!!!! Nei jeg tror ikke det nytter å få barn, slik at alle i samfunnet vårt blir fornøyd... Til dere: Få så mange barn dere ønsker, og blir velsignet med. Ta vare på de, og elsk dem alle. Oppdra de med god samvittighet.... og nyt livet sammen med de!, Husk å lev livet på den måten dere ønsker, og vær lykkelig... Det er jo nå vi lever, og livet er jo ikke lengre enn at vi bør leve på den måten vi selv blir lykkelige, men vi må ta ansvar for de valgene vi tar, og for det livet vi lever.... Det høres ut på meg som om dere gjør det...så stå på. Så får alle sitte å tenke sine tanker om tingenens tilstand alene. En kan jo ikke ta hensyn til alle andre hele tiden.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #41 Skrevet 28. november 2008 Tante sa til meg da vi lurte på å få nr 4, de barna en får angrer en aldri på, men de barna en kunne tenke seg å få, men ikke fikk kan en angre mye på.. Synst du skal gjøre som dere ønsker jeg. Lykke til velger du ett barn til :0)
Anette_engel i august Skrevet 29. november 2008 #42 Skrevet 29. november 2008 Nå får du gi deg. Min mor fikk meg når hun var 41 og det har aldri skapt noen problemer, verken for meg eller for henne. Du kan ikke si at hun er for gammel, det å få barn avhenger mye mer av hvor sprek du er og om du er klar for det. Jeg sier kjør på hannac! :-D
peona Skrevet 30. november 2008 #43 Skrevet 30. november 2008 Selvfølgelig kan du få et barn til! Dette er jo noe dere tydeligvis ønsker dere:) Her på Skravlesiden vil du nok finne flere av de som mener du er for gammel.Nei, kom heller inn til oss damer på "Gravid - moden alder" du, så skal du få se hvor mange det er av oss! Velkommen du også Hannac!!!:)
SannaMor Skrevet 30. november 2008 #44 Skrevet 30. november 2008 Hvorfor skal det bety noe hva andre tenker? Kjenner en dame som har forsøkt å få barn i mange mange år, og nå i en alder av 42 gikk det plutselig! Hva kan være mer hyggelig enn det? En lykkelig mor og far og en ny sjel som får verdens mest hengivne foreldre. Jeg hadde brydd meg like lite om hva andre syntes om dette, som jeg bryr meg om naboen eller finansministeren er homofil eller ei. Vi har nok elendighet i denne verden til å skulle lage problemer ut av hva andre mennesker gjør ut av sine liv og sin lykke. Men om du virkelig bryr deg om hva andre synes: jeg håper dere får dele verdens deres med et lite kjærlighetsbarn
trollmamma Skrevet 30. november 2008 #45 Skrevet 30. november 2008 Personlig synst eg det er litt gammelt å få barn i alder av 42 år, men dette er noko ein får vurdere sjølv -meiner eg Det eg reagerer litt på er at det ikkje er lenger enn 1 år sidan du vart skilt og at du nettopp (?) er blitt sammen med denne mannen. Det er jo litt kjapt å sette i sving med barn allerede da, dog så skjønner eg jo at de har lita tid. Hadde du vore 10 år yngre, er eg ganske sikker på at du hadde fått mange svar i denne tråden på akuratt det -at mange hadde vore "sjokkert" over at du allerede tenker på barn med ny mann, at forholdet måtte være meir stabilt osv. Det er litt merkeleg at ingen (så vidt eg såg) bryr seg om det i denne tråden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå