Gå til innhold

Ja, i enkelte tilfeller er det dritharry med campingvogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man jekker flaska før man har parkert bilen, hører kun på Carola og Ole Ivars en hel helg, raver rundt i pysjbuksa hele dagen, har feit pulesveis, ligger å soler seg med fritt innsyn fra nærmeste fortelt, aldri legger seg før man har 2,5 i % og klokka har bikket 03.30, spiser kun grillpølser, har solskille etter crocks osv, osv, osv....

MEN

Det finnes også oss som har kort vei til sjøen, er ute av forteltet kl halv ti om morgenen for å komme oss ut på en øy, spiser deilig mat som er variert, legger oss i rimelig tid (som regel), dusjer hver dag og ellers har et helt normalt liv! (Men det hender at vi tar oss et fredagsnummer)

Det eneste unormale er at vi har et feriested på hjul:o)

Jeg har full forståelse for harryfaktoren men alle er ikke det. Mye positivt med slik ferie, vi har kort vei (50 min), 100 m til sjøen, båt, gode venner og mye glede!

Dessuten så slipper vi å låne hytter, feriere sammen med familie eller betale i dyre dommer for å kose oss. Vogna er min og om noen synes jeg er harry så er det helt ok. Den dagen jeg bikker over til den harry campingvogneieren skal jeg si i fra.

BTW: I helgen skal vi låne hytta til mamma:o)

Skrevet

Jeg synes ikke det er harry, men jeg fikser ikke campinglivet personlig hehehehe. Tipper flisa synes det er kjempestas. Husker selv hvor morsomt det var å dra på campingferie til Danmark:)

Skrevet

Hehe, godt å høre at vi er flere "normale" campere!! Stortrives med campinglivet og har hatt det slik i mange år! Familien er samlet og livet er herlig når vi er der nede! Vi har også kort vei til vannet (ferskvann) og mange aktiviteter å gjøre. Bla. vannskianlegg, utleie av div. båter, hesteriding, minigolf, nydelige turområder osv.

Nei, den dagen jeg bikker over kanten til harry camping skal jeg selge den. ;o)

Skrevet

Du får komme på besøk til meg neste sommer:o)

Flisa har Hobbyabstinenser....

Skrevet

Rett ved jobben til mannen din...

Klart vi tar med oss alle jentene dine:o)

Skrevet

Helt greit for meg at noen synes det er harry. Jeg har bodd slik opptil flere somre, men den vi hadde i sommer tok kaka. Lys og moderne design, påkoblet både kloakkanlegg og vann, keramisk steketopp, micro, kaffetrakter, kjøl og frys og gode madrasser. To soverom, kjøkken, stue og adskilt bad og toalett. Med stor veranda under pinjene, utsikt over ett fantastisk bassenganlegg og vinmarker, i gangavstand til en av verdens mest berømte strender. I tillegg til et fantastisk serviceanlegg, gullende rent og det mest moderne av alt fra miele vaskemaskiner, tørketromler og tilgang på internett på hele plassen for en symbolsk sum. Trives med å bo slik jeg. Deilig å ikke kle seg om til vært j...a måltid.

Skrevet

Nesten som hos oss det... men med unntak av noen få ting:o)

Som feks. Keramisk steketopp, bassenget( om du da ikke bruker plaskebassenget til Flisa), vinmarkene ligger ferdig tappet i hylla og det fantastiske serviceanlegget glimrer med sitt fravær.

Men vi kosær vårs!

Skrevet

Hihi... må si eg da kna være stolt av å kallemeg harry;) Camping med danseand og countrymuskk e rjo artig! ;) alkoholinntak kommer alltid annpå, har man barnefri eller ikke?? men er jo kjempekoselig å dra på sløvecamping å uten barn ;)

Skrevet

Harry eller ikke, ser jo utrolig koselig ut da :)

Jeg er oppvokst i seilbåt og det er jo camping det også bare på vann, det rare er at det blir sett på på en helt annen måte hehe, er liksom litt fint og flott med båt mens vogn er harry. Rare greier i grunn?

Så lenge man koser seg så får man bare drite i hva andre måtte mene :)

Skrevet

...og siden vinbonden også drev campingen sto selvfølgelig bondens egenproduserte vin klar da vi åpnet døra. Som en velkomst. Hadde vel strengt tatt ikke trengt alt av dette jeg heller. Men forsto jo hvorfor stedet kostet noe mer enn de andre stedene vi har leid fra samme selskap. Det var det eneste som var ledig da vi fikk somlet oss til å bestille. Eneste jeg hadde å klage på var at det lå litt langt fra interessante steder. St Tropez var ikke så intressant. Og fyttirækkærn for noen køer.

Skrevet

2,5% - Man har vel havna i grava lenge før den tid?

Hehe...

Jeg er vokst opp med å høre at camping er harry... Og kjenner igrunn best til den første beskrivelsen din (av de jeg vet har campingvogn), men min bedre halvdel prøver en gang i blant å overtale meg til å prøve.. Så jeg er nok snart på gli. Må bare legge noen fordommer til side, og tenke at campingvogna i grunn er det samme som en hytte :o)

Skrevet

Skal invitere dere til sommeren jeg Sjiraffen, ikke er det langt og R. kjenner flere på samme sted:o)

Skal dere være vin og kanapeer en varm lørdagskveld?

Ps: Det er ikke lov til å ha på seg høye støvletter inne i vogna:o)

Skrevet

Hva? Hvis jeg ikke får ha på meg stiletthæler så kan det igrunn være det samme... ;o)

Da gleder jeg meg til sommeren :o)

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Svigers har campingvogn, og vi har tilbragt mang en helg der=) for det meste før og mens jeg var gravid da, men vi tar oss gjerne dagsturer ut der nå også (ca 45 min å kjøre). Kjempehyggelig! Griller, sitter og prater, tar kanskje et glass vin og spiller kort=)

Skrevet

Personlig anser jeg campingvogn for harry uansett, men harry er vel ikke nødvendigvis neggativt? Det kan være deilig å ha en ferie der man slipper å tenke på å ha det perfekt hele tiden, men at folk ikke kommer seg opp og ut før klokka halv ti på formidagen om sommeren, det synes jeg er merkelig uansett hva de spiser til middag.

Skrevet

Synes det er harry uanset..sorry=)

De jeg kjenner som har vogn (som e så fint kaller det) har den fast en plass. Så snekrer de en bitteliten altan utenfor, har et digert fortelt, har samme naboene hver bidige sommer. Det er veldig lite tiltalende for meg altså..;)

Sikkert noen som synes jeg er harry også, med storbyferiene mine på hotell..:) Men skal ta med jenta mi på en slags campingtur slik at hun får oppleve et. Liker hun det, så må jeg nok bli litt harry av og til jeg også:)

Skrevet

Campingvogn er uansett ikke noe for meg, om man drar på ferie i den med grilldress eller klær fra Gucci og Prada. :)

Skrevet

Jeg synes campinglivet er undervurdert. Herlig med mennesker som sitter i like grilldressser og griller.. Tar seg en pils og nyter livet. Masse hyggelige og (ofte) uhøytidelige mennesker. Trenger ikke fasjonable fasiliteter rundt meg en gang jeg. Gulltrives.. Så kanskje jeg er litt harry jeg også..

Skrevet

Jeg tror jeg fort kunne kjøpt like grilldresser til hele familien, jeg. Sånn bare for å markere at jeg var campingturist, liksom. Og bare for moro skyld understreke harryfaktene våre. Men da er det muligens ikke harry lenger...når man gjør det bevisst, mener jeg...Hmm.

Skrevet

Jeg har faktisk tenkt å lage et strikkemønster til gensere som bare vi i vår lille familie på 4 skal ha. Det går kanskje inn under det å ha like grilldresser, så det er kanskje litt harry, det.

Saken er vel om man velger å bry seg eller ikke. Om man trives med det man har, så er det vel irrelevant om man er aldri så lite harry eller ikke. Husker at jeg fortalte noen at mora og faren min har radio innbygd i senga si, som er fra 70- eller 80-tallet en gang. De lo rått og syntes det var forferdelig harry. Jeg husker hvor koselig det var å ligge på søndags morra og høre på radioen sammen med pappa, og hvor mye rart vi snakket om da, før vi stod opp og stekte egg og bacon. :)

Skrevet

Gubben har i alle år vitset av campingvogner med spikertelt, og sier at han aldri trodde han skulle ende opp med det..hehe

Praktisk med campingvogn f.eks i fergekø. Da lager man middag mens man venter. Mer harry kan det vel ikke bli ; )

Skrevet

Jeg synes det er veldig greit og pakke klær leiker etc. til alle 4 og farte rundt, i sommer var vi en uke i Legoland 1 uke i Kristiansand og masse rundt om i Sverige og en rekke småturer til kysten. En får veldig mye ferie for penga, men fastplass blir kanskje litt kjedelig for oss. Men det er jo en billig og grei hytte hvis det er et sted man trives. Unga elsker campinglivet, men det bør være bra vær ellers blir mor lei og vil hjem.

Skrevet

jeg synes ikke alle som camper er harry bare så det er sagt, campet hver sommer selv når jeg var liten. personlig er ikke sommercamping noe for meg ( altså ligge stille på et sted hele sommeren, men sånn som vi gjorde da jeg var luten og hadde sommer ferien i danmark syntes jegvar kosleig, selv om jeg nok ikke vil gjøre det nå).

men det som er harry- (som noen i min familie gjør/på samboeren min sin side). de ligger da på et bittebitte lite sted- og det er jo koselig da.De er der HVER helg fra mai- oktober(kan ikke droppe en helg for å feire en familiebursdag liksom).. de har sommer ferien der også- tre uker. Alle bursdager feires der, og de blir fornørmet fordi vi ikke synes det er liek stas og ikke kommer så ofte på besøk dit med jenten vår. kan ikke forstå hvorfor vi ikke vil dit. de sitter der hele dagen med kaffekoppen i hånda, og rullingsen i munnen(og ruller seg ny før første er borte),og er NYSGJERRIGE på alts om skjer. de snakker ikke om annet når de er hjemme, akkurat som at vi kjenner alle på den campingen. Er de der en uke, så dusjer de kanskje to ganger, eller er det grilldress, eller shorts og bar overkropp.og tror alt somskjer der er kjempe moro. men er ikke typen som synes van og grilldress er så kult jeg da.

osv osv.

vi synes det er hyggelig å være innom der en dag, noen timer sånn innimellom- kanskje to tre ganger i løpet av sommeren. og jenta vår storkoste seg der i sommer da vi var på besøk.

men det skal sies, at jeg tror ikke alle er sånn, men at det kan ha noe med akkurat dem som vikjenner å gjøre også;) hehe

campingvogn med spikertelt på vintercamping synes jeg derimot er kjempe koselig. er camping det også,men dem vi kjenner der finnes ikke på langt nær så harrye som dem jeg beskrev over.....

der er vi ute hele dagen, aker og i bakken, grille rpølser på bål med folk vi kjenner ( familie og venner fra her hjemme) , og på kveldene sitter vi inne og koser oss med spill- akkurat som på en hytte. men det er mange harrye mennesker også da. Vi holder til på et av norges største alpintanlegg, egentlig er det vel det største nå. men det har tatt seg opp. men synes ikke vintercamping er så harry som sommercamping....

Skrevet

Men hvorfor er det forskjell på sommer- og vintercamping?

Kan jeg spørre om hvor dere er? Vi vurderer vintercamp:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...