lillespirenmin Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 jeg har en liten en på 11 mnd. vi planlegger nytt barn nå, storebror vil da være 21 mnd+++ når baby kommer. Må vi ha tvilling vogn da tro?
SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Med 21 mnd tror jeg nok at han fortsatt bruker vogn. Gutten vår er 19 mnd nå og jeg er ganske sikker på at han trenger det en god stund til. Han er glad i å gå, men de små beina blir fort slitne.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Vi sluttet med vogn til største ved 22- månedersalder, så det er absolutt ikke sikkert du trenger tvillingvogn. Og for de som måtte lure: ja, vi går mye, og langt. Går fint å gå ved siden av minstes vogn. Hva med å kjøpe et brett å stå på til storebror hvis det blir behov? Ville ventet med å kjøpe vogn iallfall, og kanskje kjøpt en brukt tvillingvogn som reserveløsning hvis du ser behovet er der.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Kommer jo litt ann på. Hvis du planlegger å gå lange turer med begge er det jo greit med vogn.
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Kommer helt an på dine behov og hvordan du bor. Jeg bor i by, og kommer til å bruke vogn lenge. Vi har ikke bil, så her må vi gå til butikk, til barnehage og tilbake, på besøk, til og fra buss/t-bane, kort sagt over alt. Hadde vi hatt bil ville vognbehovet vært mye mindre. Vogn til turer i skog og makr trenger vi ikke, for lille er glad i å gå, og vi bruker bæresele når hun blir sliten. Men som sagt, til hverdagsbruk kommer vi til å bruke vogn lenge, sikkert til treårsalderen.
Yo&La+spire Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Selvfolgelig trenger du ikke vogn;) Vi slutta med vogn naar snuppa var 8-9,mnd og brukte den lite foer det ogsaa. Til neste barn kommer vi ikke til aa bruke vogn i det hele tatt. Saa deilig aa slippe den store vogna, og saa utroligmye bedre for jenta mi ogsaa;)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Det er jo så koselig å gå tur med vogn. Hva gjorde du istedet?
Yo&La+spire Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Eg? Eg bar henne tett inntil meg der hun hoerer hjemme:) Lover deg at det er mye koseligere naar babyen sovner inntil deg, eller leker med haaret ditt og koser deg i nakken naar en er ute aa gaar tur;) Eg ville vere saa naermt jenta mi som mulig, og det er jo ogsaa mange fordeler for barnet med dette (les om tilknytningsomsorg f.eks) Og saa synes eg det var lettere slik, uten vogna, fordi eg alltid hadde begge armene fri. Har baert mest i sjal, men ogsaa i meitai, formsydde, sjaltai, onbu og slynge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå