Gå til innhold

Noen som har hatt med babyen hjem med sonde??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerte det? Må man holde seg hjemme hele tiden, eller kan man mate de gjennom sonde på besøk og sånn?

Skrevet

Jeg hadde det ikke, men har en god bekjent som har baby med sonde.

De slår nok ikke hæla helt i taket, og setter seg til å mate på kjøpesenteret en lørdag formiddag.

Men de er nå på besøk hos venner og familie ja.

Skal ikke uttale meg mer hvordan det fungerer, men vil anta at man er ekstra forsiktig i forhold til smitte og smittefare.

Ikke at sonde i seg selv er "farlig", men det er en grunn til at man har sonde som man bør ta hensyn til....

Håper du får bedre svar av noen med direkte erfaring :)

Skrevet

Jeg har vært hjemme i en måned nå. Babyen min tar ikke nok av flaske/pupp så hun må ha sonde. Hun ble født 10 uker for tidlig. Det har fungert bra, men jeg synes at det er en del styr hvis vi skal på besøk, men det hadde sikkert gått. Jeg er ute imellom måltidene, og gir henne mat hjemme. Vi har ikke fått noe særlig hjelp av sykehuset for å få henne til å spise selv, det er kanskje viktig å ha en plan om hvor lenge barnet skal ha sonde...

Skrevet

Gutten vår er født 8 uker for tidlig, og vi reiste hjem etter 3 uker og han hadde da sonden fremdeles. Matet han gjennom sonden til hvert måltid, i tillegg ammet jeg ham hvis han var våken og ville suge før han fikk mat gjennom sonden. En fra sykehuset kom hit annenhver dag og veide.Etter en uke fjernet vi sonden, så var vi på helsestasjonen jevnlig for å veie.

Vi var vel for det meste hjemm, men hadde litt besøk her. Var ikke noe problem, utenom at vi måtte være ekstra forsiktig med syke folk o.l. Men det var jo pga han var prematur, ikke pga sonden. Men er jo for så vidt ingen problem og mate gjennom sonden hvos du er på besøk hos noen...

Skrevet

Hei!

Vi reiste hjem med sonde og har hatt det leeenge. Jeg har sondet både på besøk hos folk, bybesøk og på kjøpesenter. Ingen problem når du har treningen :) Jeg hadde med melk i liten kjølebag kjøpt på europris, så hadde jeg med en flaskevarmer + sondeutstyr selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...