Gå til innhold

Hvor lenge er hodeskallen myk og kan bli formet av liggestillingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er blitt så flat på den ene siden av hodet. Hun er 4,5 mnd og lurer på om det er noe vi kan rette opp ved å legge henne mye på den andre siden, eller er skallen blitt for hard?

Skrevet

Gutten vår ble veldig fort paddeflat i hodet (han var helt flat før 6 ukers kontrollen), og vi fikk beskjed om å bruke en liten babypute. Dette hjalp ingenting hos oss, men kan jo hende det hjelper dere. De svarene vi fikk var at hodet formes frem til de er ett år, men det skjedde ikke så mye her igrunn. Hodet hans har blitt bedre, men er fortsatt litt snodig i fasongen:) Men han er jo så herlig allikevel:) Jeg ville prøvd å legge henne på den andre siden, og prøve å la henne ligge endel på magen i løpet av dagen.

Skrevet

Babyen vår hadde flatt bakhode. Først når han var rundt 6 mnd begynte vi å merke litt antydning til bedring, og jeg så senest idag at det har blitt rundere den siste tiden. Han er nå 9 mnd. Men det er nok greit å begynne å snu hodet til babyen din nå med en gang. Bedre å gjøre det først som sist.

Skrevet

Dette retter seg av seg selv, men prøv å unngå at hun ligger så mye på den siden. Siden det er bare på den ene siden, så vil det si at hun har en favorittside. Da bør dere prøve å få til at hun ser mest mulig til den andre siden en stund sånn at hun lærer seg det og, og så hun ikke får problemer med nakken. Ha henne mye på magen, så retter det seg etter hvert. Hodet er fortsatt mykt, så det er lett å forme det videre.

Vi har samme problemet med snuppa her. Hun er litt over 5 mnd, og er veldig flat på ene siden av bakhodet. Snuppa har ligget med sånn hoftepute i 4 mnd, så det er ikke rart hun har blitt flat. Hun har jo ikke hatt noe valg, har måttet ligge på ryggen hele tiden.

Går til fysio med henne, og der har vi fått beskjed om at det retter seg etter hvert hvis jeg prøver å passe på at hun ikke ligger på den siden hele tiden. Nå prøver jeg å ha henne så mye på magen som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...