septembergutt+julibaby Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Hei, jeg har en gutt på 13 mnd og har nettopp sluttet med amming. I det siste fikk han pupp på morgenen og på kvelden. Nå gir jeg flaske morgen og kveld. Han spiser og drikker bra om dagen - så jeg lurte på om han egentlig har fortsatt behov for flaske? Det er jo en fin rutine og kosestund som han og jeg liker, men jeg vil heller ikke stabbe for mye mat i ham. Han er normal i vekst (76cm) og ganske slank (9kg). Hva gjør dere med barn i den alderen?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Skjønner ikke helt hvorfor du har begynt med MME om du har sluttet å amme nå? Eller har du kanskje brukt det litt hele tiden som suppliment? For det anbefales vel å begynne med kumelk fra ca 12 måneder , og da kan du vel gå rett over på det? Han kan jo få kumelk eller vann på flaske så blir jo kosestunden der likevel :-)
septembergutt+julibaby Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2008 Var litt dårlig forklaring fra meg kanskje. Ja, han fikk MME som supplement før. Han får kumelk om dagen også. Tenkte bare å gi ham flaske når han våkner på morgenen og før han sover på kvelden, vet ikke, om dere gjør det fortsatt. Ja, vann kan jeg prøve:)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Litt "flaut" men jeg gir snuppa flaske på kveldstid ennå.. hun er flaskebarn, og jeg klarer liksom ikke gi slipp på kosestunden vår Nå kan hun ikke drikke vanlig melk pga laktoseintoleranse, men hun får laktoseredusert melk på dagtid. Flere som synes hun er for stor til flaske, men det er jo så koselig Hun driker av vanlig glass/kopp ellers...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå