Gå til innhold

Når jeg skal begynne med grøt, skal jeg da amme i tillegg ved samme måltidet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om babyen er 4 måneder, kan jeg da velge en grøt som skal blande med vann og amme etterpå, da trenger jeg ikke å pumpe. Eller skal jeg blande grøten med mm og i tillegg amme etterpå? Skal jeg gi vann i tillegg? Hvordan et jeg hvor mye grøt jeg skal gi....

Alle tips tas i mot med takk!!!

Skrevet

tips fra meg er å blande grøten med mme eller mm for å gi en kjent smak. ikke alle barn som liker hverken smak eller konsistens på grøten, så prøv forskjellige konsistenser. velg en som er ren i smak, bruker mais grøt som første grøt jeg. med tanke på gluten toleranse, men det kan være barn som reagerer på mais stivelsen også. jeg pleier å gi grøt midt på dagen i første omgang for hvis det blir mage knipe reaksjon så slipper en det på kvelden og natten når en er minst opplagt til å takle dette. jeg pleier å amme før jeg gir grøt for at barnet ikke skal være glupsk og sluke mye luft. har grøten i samme temp som melken skal være som de drikker. unngår desserter og frukt grøter til de spiser vanlig grøt, og jeg synes mais grøten er veldig god :) varierer veldig hvor mye de orker eller vil spise, noen rynker på nesen de to tre første gangene de smaker grøten og hugger så innpå etter dette, de må venne seg til smak og konsistens. noen bare spiser med en gang. noen må prøve forskjellige grøter før de finner den rette.

Du må bare prøve deg frem og finne ut hva som passer deg og ditt barn best. det som fungerer for mine behøver ikke fungere for deres!

Kos dere og IKKE STRESS det gjør bare barnet urolig og ikke motagelig for å prøve noe nytt. la barnet få det første måltidet som skal tygges som en veldig positiv opplevelse.

Skrevet

gir smaksprøve først (grøt var upopulært, men frukt er populært, brød er også populært hos oss) og deretter ammer. Blander ev. med pumpemelk jeg har likevel, eller med vann.

Skrevet

Amm FØR du gir grøten for å opprettholde melkeproduksjonen!!!

SÅ gir du grøt etterpå.. Det var beskjeden jeg fikk hos hs..

Vi begynte med Ris-grøt først,blandet med mm/mme.

Etter ca 1 mnd begynte vi å bruke en kombinasjonsgrøt på morgenen itillegg til den på kvelden.Den er å fra 4 mnd men skal blandes med vann. Hs sa vi kunne bruke mme på den hvis vi ville.

Lykketil..

Mini her ELSKER både RIs,Mais og kombi-grøten(havre,ris,hvete)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...