mastermind Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Snuppa har stygt bleieutslett på kjønnsleppene. Har hatt det i noen dager nå, og jeg smører og smører, lufter og bytter på. Skyller henne under springen i lunkent rent vann ved bleieskift for å ikke gni, tørker henne og lar henne lufttørke godt etterpå, smører. Har prøvd sinksalve, aselli sårsalve, acreme, aco sin krem som jeg ikke husker hva heter. Bytter bleie ofte så hun ikke skal ligge med våt bleie. Men det går ikke bort. Hva gjør jeg???? Noen gode råd?
Gjest mphs Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Potetmel. Ellers har jeg brukt weleda sin zink krem med kalendula.
mum&boyz Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Hva med å ikke gjøre noe? Bad henne, og la henne ligge uten bleie.. Jeg måtte bytte bleietype til min da det var på 'det verste'.. det hjalp.. =)
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Inotyol gjerne kombinert med krystallfiolett.
anette&tutta mari :) Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Ikke bruk alle de kremene. La huden bli helt tørr og luft masse! Hver morgen får jenta mi ligge uten bleie i senga med tisselaken under seg i opptil en time - hun elsker det!! Og når huden blir helt tørr så ta på potetmel! Det er faktisk det aller beste. Har hørt skrekkhistorier om mødre som bruker alle disse salvene, og så blir det bare verre. Det hjelper sikkert for noen da, sier ikke det, men prøv naturlige ting først - som potetmel!
bergen81 Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 potetmel i stooore mengder! bare pøs på i bleien!! Hjelper her når ingenting annet fungerer! Og la huden få så mye luft som mulig!
fjollefrua Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 SOPP!!!! prøv canesten 1% samme som vi bruker hvis vi får sopp. Er veldig vanlig
firkløver`n Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 et tips kan også være å tenke gjennom hva hun drikker og spiser i løpet av dagen som kanskje gjør at utslettet ikke gir seg. har akkurat samme problemet med jenta mi på snart tre. hun ble til tider så sår at det ble ordentlige sårblemmer, hun tåler ikke appelsin juice, ketchup, tomat, sure frukter ( druer, ananas alt av citrus frukter), hun reagerte på jordbær enkelte gang også. hun reagerte også på kefir melk, enkelte yoghurter, biola. så det var ganske kjedelig i begynnelsen. kunne hyl skrike hver gang hun skulle tisse, men det ble bedre etterhvert hun ble større og veldig mye bedre når hun sluttet med bleier. men jeg prøvde også alt. hun gikk mye uten bleie, ingen såpe, masse salver og annet rart. når vi smør og fremdeles smør så smører vi veldig tykt på henne slik at det skal litt til for urinen å komme inn på huden. hørte om noen som sa at natur medisin kunne hjelpe, men vi kom aldri så langt at vi prøvde. måtte reise litt i så fall. men det kan jo kanskje være noe?
2 hjertegull :) Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Enig med Zalto.. Mest sannsynlig er det der sopp, for det du beskriver var akkurat likt som vi hadde det.. Hun fikk det etter en uke med diare, og selv om jeg ikke gjorde annet enn å skifte bleier å lufte å smøre å styre hele dagen, så gikk det ikke bort.. Vi brukte krystallfiolett, med inotyolsalve over i noen dager, og allerede etter en dag så man merkbar forskjell.. Anbefales veldig å prøve.. Du kan jo også bruke den canesten kremen som nevnes.. Ta ellers en titt her: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud_og_haar/bleieutslett
anne* Skrevet 31. oktober 2008 #10 Skrevet 31. oktober 2008 Hvilken bleie bruker du? Jenta vår hadde samme utslett som du beskriver, vi smurte med inotyl lot lufttørke, prøvde potetmel etc men hun blei ikke bedre. Så bytta vi bleie til Libero og utslettet gikk gradvis bort i løpet av ei kort uke. Kunne se det blei litt bedre for hver dag. Så hvis du bruker Pampers kan det være et tips å bytte merke!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 31. oktober 2008 #11 Skrevet 31. oktober 2008 Klør det? Mao tar jenta seg til området for å prøve å klø? Tulla vår hadde utslett som vi ikke ble kvitt, og det klødde tydelig. Vi var til legen, og hun skrev ut resept på Daktacort, men det kan også fås uten resept. Det er mot kløende sopp, og det funket som bare det her. Tok et lag med Daktacort på området, og et tynt lag med sinksalve over på morgenen og kvelden. Tulla var tydelig bedre etter et døgn, og etter to døgn (tror jeg det var) var hun helt fin igjen.
Yo&La+spire Skrevet 31. oktober 2008 #12 Skrevet 31. oktober 2008 Vil raade deg tilaakutte ut alle disse kremene, og satse paa noe naturlig; krystallfiolett, aloe vera, lanolin (purelan), potetmel osv. Snuppa vaar ble enda verre av alle kremmer, men bra igjen i lopet av faa dager med purelan. Toybleier hjalp ogsaa veldig. Saerlig bambus, for det er antiakterieltog saa slapp hun aa vere fuktig paa huden hele tiden....
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #13 Skrevet 31. oktober 2008 Vår jente var også mye sår, bytta til Libero og da forsvant den daglige sårheten. Hvis det kommer noe nå pøser vi på med potetmel. Det er det beste vi har funnet.
Juli 08 + April 11 Skrevet 31. oktober 2008 #14 Skrevet 31. oktober 2008 Potetmel er supert, det eneste som hjelper her. Har også prøvd alle disse kremene som du nevner, ingen god ide det. Bytte bleiemerke kan også hjelpe
Zabbi Skrevet 31. oktober 2008 #15 Skrevet 31. oktober 2008 jupp, er enig i denne. Jentungen hadde diare så det suset, holdt på i over en uke. Stumpen ble tilslutt blødende sår, men inotyolen tok vekk alt på to dager. Da hadde vi prøvd lufting i timesvis på tisselaken, smurt zinksalver når bleia kom på og vasking med renset vann. Inotyolen beskyttet sårene fra diaren slik at det ikke ble irritert og lot huden få tiden den trengte til å reparere seg selv. Veldig tykk salve den her. Kan ikke uttale meg om krystallfiolett da, aner ikke hva det er engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå