Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når valgte dere å starte med smaksprøver..grøt..??

Skrevet

Vi begynte med smaksprøve på grøt (1 ts pulver) da snuppa var akkurat 4 mnd. Hun er nå snart 5, og vi har økt mengden slik at hun får i seg mellom 1/2 og 1 porsjon daglig.... Hun tar ikke flaske så vil at hun skal ta grøt slik at det kan erstatte en pupp om andre skal passe henne...

Skrevet

Startet med smaksprøver på diverse frukt like før 4 mnd, og grøt like etterpå.

Skrevet

Begynte forrige onsdag, da var han seks månder. Etter tre dager var han oppe i full posjon risgrøt. Begynte på hjemmelaget havregrøt i går, noen småskjeer. Litt havregrøt på dagen og risgrøt på kvelden her, og melk resten. I dag lukta bæsjen hans bæsj for første gang - liten digresjon!!:-)

Skrevet

vi begynte nå rett etter han ble 5 mnd.. nå nærmer han seg 6 mnd og får litt grøt på morgningen og kvelden.. er ikke oppe i en porsjon tilsammen enda tror jeg..

Skrevet

Vi begynner nå på lørdag med litt gulrøtter om Middagen, da er han akkurat 6Månader.

Skrevet

Min er snart 7 mnd og jeg har ikke begynt enda. Er det noe stress da? De kommer til å få mat og spise som oss tidsnok :-)

Skrevet

min blir 6 mnd neste uke, og vi har heller ikke begynt enda. her er det kun pupp som gjelder..

Skrevet

anbefalingen er å begynne med smaksprøver fra 4 mnd i følge helsestasjonen. Jeg anbefaler det. Ikke nødvendigvis bare grøt, men litt av hvert annet også - foskjellige typer frukt, brød osv.

Skrevet

Vi begynte rett etter at han var 5 mnd.

Skrevet

I følge helsestasjonen min er det best å begynne når barenet er tydelig interessert i at du spiser:o) og her var det rett før han ble 6 mnd.

Storesøster fikk smaksposjoner fra fire mnd alder, jeg hadde nok litt "dårligere tid" og var ivrig på å komme igang med henne -og tilvenningen med henne var mye lenger og nå som jeg har en liten tass som er 6 mnd ser jeg at med henne startet vi nok for tidlig, for tilvenningen med lille gutt har gått mye enklere enn med henne.

så jeg mener, vent til h*n er klar! men ved seks mnd alder bør man begynne å gi grøt, for da synker jernlagrene som barnet har, og mm tilfører ikke nok alene.

Skrevet

Det er topp å fullamme, men husk at gluten bør innføres mens man fortsatt ammer mye og at de etterhvert trenger jern utover mm.

Skrevet

Etter 6Månader er det viktig a begynne med mat. Fullamming er nok for 6Mnd men ikke mye lengre. De får ikke lenger så mye frå morsmelk da.Men det er greit å amme videre men bare hvis de får mat også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...