Gå til innhold

Tuppa på 2 uker nekter å sove

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt hva vi skal gjøre her. Snuppa nærmer seg 2 uker og det samme gjentar seg hver dag når det gjelder soving.

På natta sovner hun oppå meg etter amming. Jeg lar henne sove der i en halvtime før jeg legger henne i vugga. Så sover hun stort sett til morgenammingen igjen. Da pleier sambo å stå opp med henne, og hun sover litt frem til neste amming. Etter denne sover hun noe igjen frem til amming i 13-14-tiden. Men så har vi det gående. Herfra og utover er hun trøtt men nekter å sovne ordentlig. Hun er stort sett rolig sålenge hun er oppå en av oss, men med en gang vi legger henne fra oss hyler hun. Vil egentlig ikke si at hun sover spesielt godt heller, hun ligger jo og sover men glipper med øynene, strekker seg og rykker til rett som det er... Og når vi kommer til kvelden så er hun så overtrøtt at det eneste som nytter er å gå rundt og riste på henne, sitte på en gymball og "hoppe" med henne eller å vugge på henne i vugga. Vi prøver å bråke, være stille, ha på musikk, ha på TVn, ha på radio, men ingenting hjelper. Tror ikke hun har luftsmerter heller, for hun krøker seg ikke noe spesielt sammen...

Er det noen som har noen tips til hva vi kan gjøre? Det sies jo at det ikke er noe vits i å la så små babyer ligge og gråte. Og jeg føler ikke at det har noe for seg heller. Hun bare skriker seg opp, og det fører ikke til noe annet at det blir verre å roe henne ned etterpå. (Det skal sies at jeg ikke har prøvd å la henne hyle mer enn 5 minutters tid, men...)

Takker alle som har erfaringer å dele...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun bare er 2 uker hjelper det ikke å la henne skrike nei, hun il uansett ikke forstå sammenhengen mellom gråt og at noen tar henne opp. Når en så liten baby gråter er det fordi den " trenger" noe sies det.

Har ikke så mange råd, har dere prøvd å gå tur med henne, de fleste babyer sovnernår de blir trillet. Prøv å gå tur til ca samme tid hver dag, om hun sovner da flere dager å rad, kan det hende hun etterhvert vil sove da sel om dere ikke går tur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...