Gå til innhold

Høye, tynne hyyyl!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd, og den siste måneden har hun begynt å lage noen høye hyl som skjærer i ørene. Disse har økt i intesitet og omfang de siste dagene. Er ikke gråt eller skrik, men rene hyl - og så tynne at jeg venter at glass skal knuse :)

Begynner å bli litt bekymret for at dette er hennes permanente lyd for å påkalle seg oppmerksomhet? Da foretrekker jeg i så fall heller gråt... Er også nesten pinlig når hun setter i gang når vi er ute blant folk, "alle" snur seg... Har lurt på om det kan være hyl i forbindelse med tannfrembrudd, men ingenting som bekrefter det så langt...

Noen erfaringer? Råd? Tips?? Andre som har barn som hyler slik? Eller har hatt det og vet om det går over???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt hyler også slik, ja... Jentehyl kaller pappaen det. Han er ca 7 mnd, og har hylt slik i ca to mnd. Viser heller ingen tegn til å gi seg med det første. Når vi er ute blant folk prøver jeg å avlede ham, med f.eks. en favorittleke, en brødskalk e.l. Når vi er hjemme prøver jeg å overhøre hylene så godt jeg kan. Prøver å lære ham at han ikke får oppmerksomhet på det viset... Men vet ikke akkurat om det er noe godt tips, for det ser ikke ut til å hjelpe her iallefall:-) Satser på at det er noe som går over av seg selv!

Skrevet

Tror alle gjør det. I alle fall gjør tassen her det. Faktisk så begynner det å avta litt nå, han roper mer Ææææ i skikkelig bass nå :)

han er 5,5 mnd

Skrevet

Hehehe hylere er jeg godt kjent med ja! Vi har hatt jevnlige runder ved 3, 5 og nå 8 mnd og det samme gjelder med ungene i barselgruppa.

Vi har kommet frem til at de tester stemmene sine. For rett etter at denne hyleperioden er over, så renner det ut nye bableord av de :)

Jeg har forsøkt å stoppe det, men det funker dårlig rett og slett fordi de gjør det ikke på pur faenskap, men fordi de vil prøve ut stemmen. Dog når man får et sånt hyl når man har ungen på armen, ja da kan man lure ;)

Lillegutt her pleier å bli litt hylete når han er trøtt, da er terskelen tydeligvis lavere for å teste mora si. Men det funker faktisk å vende oppmerksomheten mot noe annet. Jeg har alltid en liten rangle eller leke i stelleveska (blir aldri tatt ut) for å kunne distrahere med på tur.

Forøvrig så lager fliser ekstra godt ekko.. Lillegutt hyla seg nemlig gjennom hele nye delen av sandvika storsenter når vi var på besøk der og fikk testet det.. Mor var opptatt med å finne det hullet i bakken folk snakker om...

Skrevet

Jeg hadde tenkt å legge inn et lignende innlegg her i dag..:-)

Her har poden holdt på i flere måneder med disse hylene, som høres ut som om de kan knuse glass-akkurat som du beskriver.

Han er nå 10 mndr, jeg prøver å si bestemt nei-men da ler han og hyler enda mer...

Han hyler ekstra mye når han er trøtt eller klør i tennene, og av og til gjør

det rett og slett vondt i ørene.

Ja,ja.Det var i hvertfall en trøst å lese at han ikke er alene om dette- og det gir seg vel etterhvert...

Skrevet

He he, ja sant, det er faktisk en trøst å vite at man er flere i samme båt! Og det stemmer nok at hylene intesiveres når hun er trett :) Så får bare prøve å avlede henne når vi er ute blant folk, og håpe på at hun etter hvert selv finner lyden såpass ubehagelig og sjenerende at hun plutselig slutter :)

Skrevet

hehe - det er nok bare å la henne få lov til å prøve stemmen - går over etterhvert vil jeg tro! Har ikke så mange sånne hyl i løpet av dagen her, men vet om babyer som har holdt på med det der et par mnd før det gir seg fordi andre lyder blir mer interessante å lage.

Skrevet

Vår datter var likedan. Hun skulle teste ut stemmebåndet sitt ja. Spennende å skjønne hva de kan bruke stemmen sin til ja. Etter 1 måned gikk det over og nå har hun begynt med nye ting. Hun blåser mellom leppene og lager gnurre lyder.

Morsomme greier :o)

Skrevet

AKKURAT som å lese om snuppi vår, ei lita hyl-krapyl. jeg sier med myk stemme - "innestemme takk" (arg hun skjønner jo ikke det på flere år enda sikkert), og hun fniser fornøyd og kommer med et ditto hyyyyyl. så det er noe mange driver med, det her, godt å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...