Gå til innhold

Kornblanding Eple-Banan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det står på Nestle Baby sine sider om denne.

"Kornblanding Eple-Banan er en fiberrik grøt som holder magen i gang og kan med fordel brukes oppover i alder. Den består av tre kornslag: fullkorn hvete, bygg og havre, og har en naturlig smak av saftige epler og solmodne bananer. Grøten skal tilberedes med morsmelk/morsmelkerstatning. Beriket med mineraler og vitaminer. Grøten er usukret."

Men noen som vet om det er mulig å tilberede med vann?

Vært på Obs og handlet noen pakker av denne idag, og tok det for gitt at en grøt på 8 mnd skulle blandes med vann. Synes det er så mye enklere, så derfor lurer jeg på om jeg kan det likevel med denne grøten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det står at den skal blandes med melk kan du IKKE blande den med vann. Da blir det ikke et fullverdig måltid å det blir feil ernæringsmessig! Kan du ikke bytte de da? Hvis du ikke vil ha de...?

Skrevet

Kjøpte denne jeg også, og tenkte overhodet ikke på at den kanskje skulle tilberedes med melk!

Ga gutten min den 1 gang, synes den ble veldig rar, og smakte litt vassent. Sjekket pakken, og joda, her skulle det være melk istedenfor vann...

Synes det er rart jeg også, at 8mnd grøter er slik, men men...

Skrevet

Syntes det er bra at det finnes en grøt etter 4 mnd som skal blandes med mm/mme jeg. Her har vi nemlig melkeallergi og dette er den ENESTE grlten etter mai og ris som blandes med melk.

Skrevet

Jeg kjøpte også denne ved en feiltagelse en gang. Kjempeirriterende!

Kjøpte bare inn noen pakker med ferdigblandet nan og brukte i grøten så jeg fikk brukt opp pakken.

Kanskje det lønner seg å kjøpe mme-pulver hvis du har flere pakker med grøt du skal bruke.

Hvis du har mme-pulver liggende så er det jo fort gjort å blande i.

Skrevet

Det tenkte jeg ikke på 2hærligegutter...

Skjønner jo nå at det er flott at det finnes slike grøter for de litt større også!

Skrevet

Du kan blande alle grøter med vann sier min HS. Men bruk fornuften, legger barnet veldig dårlig på seg og spiser lite bør du bruke mm eller mme. Ellers er det bare å blandet med vann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...