Gå til innhold

Vekke en baby får å gi han mat før jeg selv går og legger meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

i håp om at han skal sove over det ene nattmåltidet? Er det dumt? Han har begynt å sovne i halv syvtiden på kvelden, og da våkner han to ganger om natta istedet for en.

Hva synes dere? (3 måneder forresten)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det er mange som gjør det. Hvis du tar han opp forsiktig og bare gir mat, så er det ikke sikkert han våkner helt heller, men bare spiser i søvne. Så lenge snuppa lå inne hos oss, fikk hun mat når vi la oss. Men da våknet hun uansett. Når hun fikk eget rom, ble det slutt på det.

Skrevet

Vi også bestemte oss for dette når lillegutt la seg kl 19. Han hadde da tidligere sovet hele natten når han la seg 22-23, så tenkte vi det var logisk å mate han ved denne tiden og håpet at han ville sove til morgenen... Men han spiste både når vi vekte han, OG en ny gang i løpet av natten. Så at han skal spise en ekstra gang, uten å trenge det ble jo for dumt så vi sluttet å vekke han. Nå er han bare oppe å spiser en gang pr natt.

Dette varierer jo veldig, og de rokker på rutinene når du endelig håpet at hadde fått en fast rutine.

Det skader jo ikke å se hvordan din reagerer på denne matingen!

Hvis han fortsetter å våkne på natten, så trøst deg med at du er heldig som bare er oppe EN gang i løpet av natten. Er nok mange som ikke er så heldig... ;)

Lillegutt er 3 mnd her også forresten.

Skrevet

jeg gjør det, hun våkner ikke en gang. bare lukter puppen og suger seg fast..haha festlig å se på. så sover hun videre igjen:)

Skrevet

Min gutt er også 3måneder, og jeg prøvde dette noen netter. Han våknet ikke, men spiste bra. Men, han våknet til samme tid uansett, og spiste da også. Somom han tror han har drømt det andre måltidet... så etter noen netter droppet je det : )

Skrevet

Jeg tok opp lillegutt på denne måten fra han var rundt 6 uker til 5 mnd; han la seg stort sett 18.30, jeg ammet han rundt kl 23 og så sov han til 5-6.

Hvis du bare løfter han pent opp, setter deg i senga eller noe rett ved i mørket, så pleier de som regel ikke våkne. Sugerefleksen er så sterk at bare ved en liten berøring på leppa, så vil de spise. Når de sover og spiser så svelger de mindre luft og trenger derfor ikke rape etterpå.

Hele konseptet kalles forøvrig dreamfeeding :)

Når vi skulle avvende med dette 23 måltidet, så ordnet lillegutt det selv. Det var i sommer når det var så varmt, han sov så godt at jeg hadde ikke hjerte til å ta han opp og vips sov han gjennom!

Jeg er sterk tilhenger av mer søvn til mor hehe, så prøver egentlig det meste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...