Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #1 Del Skrevet 30. oktober 2008 Mannen min føyk nettopp på dør etter en krangel vi hadde ang. besteforeldre. Håper på deres syn på saken, slik at jeg kan få bekreftet eller avkreftet at jeg har rett her. Mine foreldre er ikke helt som andre. Mamma drikker litt mye(ikke foran gutten da) mens pappa er en smule ustabil i forhold til folk(Mener alltid han har rett og kommer derfor i turmulter og krangling med folk, hvor alt bare blir ei usaklig mølje) De har alltid prioritert søsteren min foran meg. Hun får hjelp til alt mulig(2 år yngre enn meg) mens jeg alltid har måttet klare meg selv. Jeg duger når de trenger det at jeg er ganske godhjertet. Jeg hjelper alltid til når det trengs, selv om jeg VET at de skjelte meg ut noen timer før, eller at de bare utnytter meg der og da. Jeg gjør det liksom likevell. De er altså ganske selvsentrerte da, med andre ord. De får pluttselig for seg at jeg har gjort et eller annet som ikke passer dem og da får jeg som hatten passer. På en annen side er de gode besteforeldre. De elsker sitt eneste barnebarn på 4 år over alt på denne jord og har hjulpet meg mye i tiden fra han ble født, som f.eks da jeg og mannen var separert i 1 år pga en annen kvinne og jeg gråt så hjertet nesten kom ut. Er det noe, kan jeg alltid komme dit. Min mann har aldri likt dem noe særlig. Han og min far kommer ikke helt overens( muligens fordi de nesten er HELT like, men det kan jeg ikke si til mannen min) men i perioder har de vært langt mer enn på talefot. Da har de jobbet sammen, hjulpet hverandre osv. Men så gjør pappa en brøler, enten mot meg eller at han blir sint for noe igjen og denne siste gangen toppet det seg. Da var det pappa som skulle gjøre en jobb i huset vårt. Prisen ble avtalt til 20.000kr. Det dreide seg om flislegging. Vanlig pris på jobben var estimert til 60.000. Pappa ville gjøre det gratis, men vi mente at han selvsagt skulle få penger for den store jobben. Han fikk 10.000 på forskudd. Vi resite på ferie og da vi returnerte 2 uker senere skulle alt være ferdig. Ingenting var ferdig såklart, han hadde såvidt begynt, og skyldte på sol og varme(flisleggingen var utvendig). Jeg kjenner min far, han mente ikke vondt med det, han er bare litt tiltaksløs til tider, tross sin gode arbeidsevne når han først får "ræva i gir". En uke senere var lite jobb gjort og min far skulle reise på sjøen. Men ingen fare, sa han. Han hadde ordnet et annen kompis til jobben, og han var flislegger. Denne kompisen gjorde ikke arbeidet skikkelig mener vi, men de fikk likevell pengene. Dette har blitt frem og tilbake, kompisen mener han skal ha mer penger fordi han hadde med seg en hjelper, men det var jo aldri en del av avtalen. Ingenting av dette med kompisen var jo i avtalen, og vi endte opp med å betale langt mer penger enn avtalt, fordi denne fyren med sitt kompani greide å gni fugemasse over alle flisene og dere kan tenke dere hvordan det ser ut. Det må jo slipes bort. Vi betalte for alt av kjemikalier fordi DE hadde gjort en tabbe. Men til saken: Nå er min mann og hans familie fly forbanna. De vil ikke ha noe å gjøre med min familie og de får ikke bli med på årets julefeiring. Jeg forstår begge parter, men det gjør meg vondt i hjertet. Jeg må dag ut og inn sitte å høre på styggheter i det uendelige om mine foreldre( som jeg da tross deres skavanker er veldig glad i!!!) og jeg får ultimatum om at jeg må kutte dem ut, hvis ikke går han ifra meg. Dette fordi han orker ikke ha slike folk i livet sitt. Jeg sa meg villig til å ikke ha mer kontakt med dem enn nødvendig, men nå idag hadde visstnok de to luringene støtt på hverandre og den pengegriske kompisen på et kjøpesenter. Da hadde denne kompisen truet mannen min for penger, og da han kom hjem måtte jeg pent ringe til min far for å fortelle han hvor skapet skulle stå. Det gjorde jeg. Etter dette hisset mannen min seg opp ytterligere, siden min far etter alt tok parti med sin kamerat som hadde "slitt livet av seg med de flisene". Det var da ultimatumet kom: De får aldri se ungen vår igjen. Jeg sa at det blir uaktuelt. Jeg mener det er opp til gutten vår å bedømme om han ønsker å ha god kontakt med dem eller ikke, når han blir stor nok til det. Jeg akter ikke å være den mammaen som nekter barnet mitt kontakt med besteforeldre han er glad i. De prøver virkelig sitt beste og de er gode besteforeldre, selv om de er annerledes enn farmor og farfar. Da jeg nektet på dette ba han meg dra dit peppern gror, og han nektet å ha slike folk i livet sitt. Da kom han enten til å kutte meg ut, eller bli sinna hver eneste dag(ja så barnslig er han) i protest for hvor jævlig mor og far jeg har, som jeg der igjen ØNSKER å ha i livet mitt. Samtalen ble avsluttet med at " Jeg håper de gjør noe dumt mot gutten vår, så du åpner øynene" Hvor egoistisk går det an å være? mener jeg. Hvor naiv går det an å bli? Mener HAN. Hva mener dere? Beklager litt rotete innlegg men det gikk fort i svingene her Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139011236-ego-mann-eller-dum-kj%C3%A6rring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mor&barn Skrevet 30. oktober 2008 #2 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg vet i grunn ikke hva jeg skal si.. MEN din far sa han skulle gjøre jobben gratis, også sier dere neeida du skal få penger, også blir det en krangel ut av det? altså krangle til seg mer penger når man i utgangspunktet ikke skulle ha noe. Jeg mener også at det med kameraten til din far og hans hjelper er det din far som må stå til rette for ikke dere da dere aldri leide inn han i utgangspunktet, men din far! Jeg mener det er utrolig barnslig og hensynsløst av din mann og be deg velge mellom han og dine foreldre, da det alt etter alt er dine foreldre som man naturligvis er veldig glad i. Det er også helt feil innstilling at "håper det skjer noe med lillegull". Man viil jo ikke noe skal skje med barnet. Jeg skjønner heller ikkehvorfor hans familie ikke vil ha noen julefeiring da DE tilsynelatende ikke har noen krangel på gang med din far. Jeg forstår også at din man begynner og bli lei av krangling osv, men det går jo ann og ikke ha masse kontakt, men bare det mest nødvendig. Men jeg ville nok ikke brukt en kranglevoren bestefar og en bestemor som er litt for glad i alkohol til barnevakt! Da fikk du iallefall noen av mine synspunkter =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139011236-ego-mann-eller-dum-kj%C3%A6rring/#findComment-139011439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Del Skrevet 30. oktober 2008 Takk ska du ha:) Nei jeg bruker dem ikke som barnevakt. Til det har jeg evig pålitelige farmor og mannen når det trengs. Ellers vil jeg si at kanskje pappa egentlig ønsket penger. Han var litt sånn...beskjeden da... Han ville jo ikke kreve penger av datra si! Men vi sa....ok hva med 20.000 da? neeei...sa pappa.--- 10 holder lenge. Vi sier 20. sa jeg. OK sa pappa--- Ting utviklet seg deretter. Men pappa mener kompisen har stått på så utrolig mye.... Jobbet og slitt. Men er det VÅR feil? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139011236-ego-mann-eller-dum-kj%C3%A6rring/#findComment-139011756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #4 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg synes mannen din skal gå en tur dit pepperen gror, jeg.. Han har ingen rett til å holde på slik. Det er ikke til skade for barnet. Hvorfor straffe barnet sitt for eget sinne? Det er jo det han gjør. Straffe foreldrene dine ved å ikke få se han er en ting, men å straffe en liten gutt på 4 ved at han ikke får se besteforelderene sine bare fordi faren hans er uenig med morfar?? Be han ta seg sammen og prøve å være voksen. Uansett hvor mye man prøver så går det faktisk ikke an å ikke være glad i foreldrene sine. Skavanker eller ikke.. Forstår han ikke det, er det hans problem og da må han skyve det til siden til fordel for familiebåndene dine! Basta! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139011236-ego-mann-eller-dum-kj%C3%A6rring/#findComment-139011892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #5 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er dine foreldre, og det båndet har ingen rett til å bryte. Og hvorfor skal det gå utover sønnen din, stakkars skal han liksom ikke få treffe sine kjære besteforeldre p.g.a.en dum krangel voksne har hatt. Barn trenger andre betydningsfulle andre i sitt liv, og mannen din sin tidligere utroskap har jo bevist at du trenger din familien din. Ingen er vel feilfrie, men de er de eneste i verden som er dine foreldre og guttens besteforeldre. De vil nok alltid være der for deg, lykke til:-)! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139011236-ego-mann-eller-dum-kj%C3%A6rring/#findComment-139011944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #6 Del Skrevet 30. oktober 2008 Kan ikke si noe om hva du skal gjøre eller ikke. Men , du kan vel ha kontakt med foreldrene dine uten at din mann har det? Når det gjelder fliser og fugemasse... Fugemasse legges på etter at flisene er lagt. OG, det stemmer det smøres mellom flisene og i stor grad på flisene. (umulig å ikke smøre det over flisene) Må gjerne bruke klinker rens for å få det fjernet. Bare et lite hint, var ikke en feil de gjorde, men riktig måte å legge fugemasse... (Bare å lese bak på pakken til fugemasse) Så klinker rens eller det de brukte måtte dere nok kjøpt uansett. Er en del jobb med å få det fjernet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139011236-ego-mann-eller-dum-kj%C3%A6rring/#findComment-139011984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Del Skrevet 30. oktober 2008 Dere hadde en muntlig avtale med din far om et beløå på 20 000kr for hele jobben. Dette er en gyldig avtale. Alle avtaler din far har gjort i tilknytning til denne jobben er hans ansvar og det er han som må stå til rette for dette. Så på det punktet har din mann rett. Gi beskjed om dette til din far og si at dere kommer til å ta saken videre til neste instans om ikke han ordner opp straks og dere får tilbakebetalt det dere har betalt for mye. Fugemasse skal gnis overalt på flisene. Men vaskes bort fra de etterpå. Før det tørker helt. Så de har gjort rett, men med en gigantisk tabbe! Det å nekte besteforeldrene å se sine barn pga en økonomisk krangel... Får ikke helt den til å stemme. Det skal da ikke gå utover 4 åringen at dere har en slik krangel. Hadde forstått det dersom de hadde vært slemme mot 4 åringen. Men det er vel ikke tilfelle. Din svigerfamilie kan bare holde kjeft og slutte å snakke dritt om din familie. Be dem om å holde seg til saken og ikke slenge så mye med leppa. Dette innlegget ditt viser hvor mye økonomi har å si i et forhold. Dere som er i forholdet må være enige i alle økonomiske avgjørelser. Ellers vil det gå utover forholdet deres. Btw: Mannen din var med en annen kvinne og du har tilgitt han. Burde ikke familien hans vise deg litt respekt og høflighet?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139011236-ego-mann-eller-dum-kj%C3%A6rring/#findComment-139011986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Foster Skrevet 30. oktober 2008 #8 Del Skrevet 30. oktober 2008 Er enig med siste anonym her - som om jeg skulle ha sagt det selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139011236-ego-mann-eller-dum-kj%C3%A6rring/#findComment-139012484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TA 1980 Skrevet 30. oktober 2008 #9 Del Skrevet 30. oktober 2008 Må nokk si meg enig i dei to over meg ja! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139011236-ego-mann-eller-dum-kj%C3%A6rring/#findComment-139013924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 30. oktober 2008 #10 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvis de er gode besteforeldre, og med det mener jeg at de er ansvarlige, behandler ham pent, ikke drikker eller røyker eller krangler med barnet i nærheten. Passer på ham og holder ham trygg, så kan jeg ikke se noe galt i at de får treffe barnebarnet sitt. Å nekte dem å se barnebarnet, vil kun gå utover barnet deres. Det er HAN som lider og hvis din svigerfamilie ikke kan se det, så har de STORE problemer med å oppføre seg voksent (noe jeg må innrømme at jeg har lite til overs for), jeg kan forstå at de ikke vil feire jul med foreldrene dine, men de har faktisk ingen rett til å nekte ditt barn å treffe sine besteforeldre. Det er ren egoisme, ja. MEN, dine foreldre har gått LANGT over streken. Som Joey i friends sa: The line is just a dot to you!! Du må begynne å ta ansvar, og sette ned beinet. Du KAN ikke la foreldrene dine oppføre seg sånn. Du kan ikke ta på deg offerrollen, og gjøre deg frivillig til martyr. Når det er sagt, så synes jeg mannen din er barnslig, urimelig og egoistisk. Går han fra deg fordi du lar barnet treffe besteforeldrene sine, så fortjener du VIRKELIG bedre. På den andre siden: hvis du mener at foreldrene dine skal få treffe barnet ditt pga din skyldfølelse overfor dem, og ikke av barnets interesse fordi de ER gode besteforeldre, tar du feil. MEN ingen er perfekte, og det er ikke din mann eller svigerfamilie heller. Jeg synes du skal åpne kjeften og be de lukke sine igjen. Det er utrolig respektløst ovenfor deg å baksnakke familien din sånn. Og vis de innleggene her..Gjør det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139011236-ego-mann-eller-dum-kj%C3%A6rring/#findComment-139014067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå