Tikabo Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Hvor lenge etter at du har tatt den siste pillen er det normalt å få tilbake mensen? Da jeg gikk på vanlig p-pille fikk jeg mensen 2-3 dager etter siste pille. Men nå er det gått en uke siden jeg tok siste pille med cerazette, og i tillegg glemte jeg å ta 3 piller uka før jeg slutta.. Men har enda ikke fått mensen.. Begynner å bli litt bekymret her..
mamma til to sjarmtroll:) Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Fått resept av legen på det, men ikke vært å hentet den enda.. Spurte om mensen ville komme tilbake nå om jeg begynte med den, og det ville den ikke sa hun, så lenge jeg ammet som vanlig.. Så kommer jo som vanlig etter du er ferdig med ammingen gr jeg ut ifra..
mamma til to sjarmtroll:) Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Men merker du til humørsvingninger eller vektøkning når du går på det? Vet ikke om jeg vil begynne med de ser du av de årsakene...
Tikabo Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2008 jeg fikk tilbake mensen før jeg begynte med pillen og sluttet å amme for 2mnd siden.. Får vel bare vente og se da Har ikke lagt på meg og ikke hatt blødninger, men er generelt sett et lite hormontroll som min kjære kaller me Har hørt veldig mange med dårlige erfaringer med cerazette da.. Jeg er vel en av de få heldige..
Guttemamma75 Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Fra det du skriver høres det ut som du har stoppet med pillene en uke??? Det skal du i såfall ikke gjøre - cerazette skal taes hver dag uten opphold!! Sakset fra felleskatalogen : Dosering: 1 tablett daglig fra menstruasjonsblødningens 1. dag. Deretter 1 tablett daglig og kontinuerlig uten hensyn til ev. blødning. Intet opphold mellom pakningene. Mange som går på cerazette får ikke menstruasjon, eller man kan bli plaget med "småblødninger".. Jeg gikk selv på cerazette i 3 mnd mens jeg pumpet meg, og hadde en blødning på en uke etter oppstart, og så ingenting før de 2 siste ukene hvor jeg begynte å småblø. Har nå gått tilbake på min vanlige p-pille ettersom jeg ikke pumper meg mer.
Tikabo Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2008 jeg har ikke tatt pillen på 1 uke fordi jeg har sluttet med de. Det jeg lurer på er når det er normalt å få tilbake mensen etter å ha sluttet på pillen.. Ingen som vet..?
Guttemamma75 Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Ah..Ok.. Det er vel med de som med andre p-piller at det kan ta tid å få syklusen skikkelig " i gang" igjen.... Sikkert veldig individuelt..
Spent!!:) Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Ja sånn forsto jeg det også...måtte inn å lese på pakningsvedlegget for å se at ikke det var jeg som hadde misforstått hvordan de skulle taes. Tror en kan misforstå innlegget ditt litt! Mener du liksom at det er en pillefri uke mens du bruker cerazette, eller mener du at du har tenkt å slutte helt med de å lurer på når andre da fikk tilbake menstruasjon?? Om du mener det første, så tar du de feil hvertfall...
Spent!!:) Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 litt treg jeg...hehe:) men da er det jo greit!! har ikke slutte med de ennå, så jeg kan ikke hjelpe deg der...
Tikabo Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. oktober 2008 Mulig jeg skrev det litt merkelig ja Mener ihvertfall at jeg skal slutte helt med pillene
Mini nr 2 i mars Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg brukte cerazette før jeg ble gravid. Da jeg sluttet gikk det 4 uker før mensen kom(akkurat som forventet). Så ble jeg gravid i neste syklus =) Antagelig ikke noe å bekymre seg for! Som en annen sa her: det er nok veldig individuelt når man får mensen igjen etter pilleslutt!
Mamma med spire Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 fastlegen min sa at den funker på samme måte som hormonspiral, så det kunne hende at man ikke fikk mensen sa han..
2hærligegutter Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 Trodde poenget med cerazette at det var lite hormoner i de jeg, det er nemlig derfor jeg har begynt på de. Og da mister man vel ikke mensen
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 sluttet på de 1 desember, og mensen kom 6 januar...
Tikabo Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 30. oktober 2008 kjekt å vite Tusen takk for svar alle sammen
Kathy+Oktoberjente Skrevet 31. oktober 2008 #16 Skrevet 31. oktober 2008 Et litt annet spørsmål fra meg angående Cerazette.. Jeg skal begynne med disse pillene, og det er 1 mnd siden fødsel.. Det står at man skal begynne på dag 1 i mensturasjonen.. betyr det at jeg MÅ vente med å begynne til jeg har fått tilbake mensturasjonen etter..? Hvor lang til tar det?
Sussa85 - snart 2? Skrevet 31. oktober 2008 #17 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg fikk beskjed om å bare begynne jeg=) Man kan jo vente på mensen i maaange mnd.. Begynn når du føler for d... Men husk å ta riktig tablett for den dagen du begynner på..f.eks i dag fredag så tar du den første fredag tabletten øverst på brettet... Jeg fikk mensen etter ca 8-9 piller..så hadde jeg mens i 10 dager ca..
Spent!!:) Skrevet 31. oktober 2008 #19 Skrevet 31. oktober 2008 Å når du tar første pille utenom menstruasjon, så er du ikke sikker den første uka....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå