Gå til innhold

Ta en titt her er du snill

Anbefalte innlegg

Er 18 uker på vei... puppene er ikke ømme lenger, blitt plutselig kvalm nå. Men er ellers i god form og føler meg ikke gravid. Kjenner livmora, men ikke noe liv. Kjenner og kjenner. Kjente liv for noen dager siden... men veit det er litt tidlig. er min første graviditet.

Er så redd for at noe er galt. Noen som har noe råd? Opplever/opplevd det samme?

Sikkert ingenting å bekymre seg over... men dere vet hvordan det er :0)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139010977-ta-en-titt-her-er-du-snill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du

det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne, og fra svangerskap til svangerskap.... sikkert ikke noe å bekymre seg over. hvis du er veldig bekymret kan du jo gå til legen for å sjekke hjertelyden til den lille?

lykke til

Hei

Vet hvordan du har det. Har vørt kvalm og kastet opp men ikke kjent liv, er nå i uke 17. Anbefaler en tur til jordmor i kommunen. Var der i går og hørte hjertelyd samt sjekket at alt var i orden. Det var godt å høre at alt hun sjekket var bra. Neste uke er det ultralyd, gru/gleder meg.

Hei

Mitt første barn kjente jeg hver dag fra uke 16

Mitt andre barn kjente jeg av og til fra uke 19

Dette tredje barnet kjente jeg i uke 13 og kjenner liv hver dag, tror jeg.

Varierer veldig. Mitt andre barn kunne gå dager mellom hver gang jeg kjente noe.

Men er du bekymret så sjekk hos jordmor.

Hilde

Annonse

Skjønner godt hvordan du har det, Er i uke 16 nå og kan ikke si jeg kjenner noe liv. Var hos jordmor i uke 13 og da hørte vi hjertelyd, men er likevel bekymret. Ennå nesten to uker til vi skal på ultralyd og bor i Finnmark, så privat UL er ikke et alternativ. Er usikker på om man kan merke om fosteret ikke lever lenger, og vurderer å dra til JM på nytt, for å sjekke om hjertet fortsatt slår, men er redd man skal virke overnervøs. Får vel heller vente til ultralyden og krysse fingrene for at alt er bra.

Hei!

Å være kvalm er et veldig bra tegn på at alt er som det skal, selv om du ikke kjenner liv. Jeg kjente første spark i uke 15, og nå da jeg i dag går inn i min 17. uke kjenner jeg liv nesten hver dag, men det vet jeg er veldig tidlig! Flere jeg kjenner har ikke kjent liv før sent, så kanskje du er heldig og får en rolig avbalansert baby da?;)

Jeg har uanz kjøpt angel sound-apparat på ebay til litt over 200kr, så da kan jeg lytte på hjertelyden hver gang jeg blir usikker, så det kan jo være et tips hvis du går og er bekymret?

Lykke til, alt er nok helt som det skal være!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...