Gå til innhold

Sykemelding..

Gjest Angelstath

Anbefalte innlegg

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Når gikk du ut i sykemelding? Eller når regner du med å bli sykemeldt?

Jeg er i uke 21 og i full jobb enda. Legen har anbefalt meg å trappe ned allerede, om jeg ikke er villig til å sykemelde meg helt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sykemeldt 25 % i uke 23, det var legen som sa jeg ikke hadde noe valg. Neste uke blir jeg 50 % sm da er jeg i min 26 uke... jeg begynner å kjenne behovet også nå, og tenker mer og mer å at de små trenger en mamma som ikke sliter seg ut. Men som du sier, jeg hadde ikke lyst men legen bare skrev uten å diskutere det med meg :)

Skrevet

Jeg snakket med TFF i dag og det er ikke slik at tvillinggravide bør bli sykemeldt i uke 20-22 lengre ihvertfall. Det skal visst være en individuell vurdering av legen med tanke på mors helse, barnas tilstand og tidligere komplikasjoner mm. Nå er det visst 28 uker grensen som gjelder.

Min lege har vært veldig ivrig angående sykemelding. Jeg var fullt sm fra uke 8-11 pga blødninger og ekstrem tretthet. Fra uke 11-17 jobbet jeg 80% og fra uke 17-20/21 jobbet jeg 70%. Når jeg var hos legen forrige fredag ville hun sm meg fullt, men jeg ba om å få jobbe 50% en stund til (er 21+2). Kan være at hun er ivrig pga at jeg har hatt komplikasjoner. Mistet 2 ganger rett før denne graviditeten og har også blødd i denne.

Tror kanskje at det kan være lurt å trappe ned selv om man kjenner at man er i fin form. Tror man skal presse seg selv til å ta det med ro. Jeg har fått beskjed av jordmor om å legge meg i horisontalen 2 ganger til dagen og ellers leve som en pensjonist.:) Kan være greit å gå 50% da. Man skal jo klare å fungere etter jobb også mener jeg....

Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...