solskinn +;) Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg tenker å bestille tur til gran canaria. Vi har lyst til å dra i januar og med gutten vår som da er nesten 7 mnd. Hva er det jeg må huske å bestille ekstra? Bilsete til og fra flyplass? Barneseng? Evt vogn? Eller er det vanlig å ta med vognen hjemmenfra? Er det andre ting som er greit å få med når jeg bestiller tur?
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Hvis dere skal ta buss fra flyplassen til hotellet er det ikke nødvendig med bilstol, eller, hvis du vil kan du jo ta med deg deres egen. De gangene jeg har reist med baby har jeg bare tatt dem på fanget... Barneseng er lurt å bestille, noen steder må du betale for den, og andre steder trenger du ikke å betale.. Varierer litt... Hadde nok tatt med vogn hjemmefra, ihvertfall når han er så liten, er aldri greit å vite hva man får hvis man skal leie vogn... Kan kansje være greit å bestille sitteplass helt fremst på flyet, da kan du få sånn kurv du kan legge ham i, er veldig tungt å sitte med en baby i fanget så lenge... :-)
*bubbs* Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har nettopp vært på Tenerife med min 3 mnd gamle datter. Det var veldig lurt å ha med bilstol, for jeg ville ikke la datteren min sitte usikret i over en time i bussen på tofelts motorvei og reiseselskapet hadde ikke slikt å tilby. Vi hadde med vogn og lot henne sove i bagen om natta. Det var ikke noe problem å ta med vogna. Hotellet hadde i tillegg lagt fram en babyseng og ekstra håndkler og en liten leke til snuppi, men jeg føler hun fremeles er for liten til å ligge i en slik vanlig barneseng. Det er lurt å be om å få sete forran i flyet så du kan ha bebbisen i en boks på veggen, men jeg tror det er slik at det er den minste babyen som får ligge der, og han er sikkert ikke minst når han har blitt 7 mnd. På vår flyvning var snuppi den minste kun på ene flyvningen og det var ganske mange babyer på rundt halvåret. Kos dere masse!!!!
Gjest mphs Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Vi har brukt å leie bil med bilsete de gangene vi har reist med barn. Har med egen vogn. Vi har ikke fått slik kurv på veggen noen av gangene vi har reist selv om vi har sendt mail og bedt om det. Flere flyselskaper sier at de ikke har det på så korte flyvninger. Spør reiseselskapet om seng til ungen/ungene eller send mail direkte til hotellet.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Har akkurat bestillt Gran Canaria tur med Startour 14 mars. Lillebror er da 9 mnd. Hvis du bor på sånn village/garden hotell, får du låne både reiseseng og trille. Hvis dere leier bil får dere leid bilsete også.THar aldri sett noen som har hatt barn i bilsete på bussturen til/fra hotellet. Jeg ringte til Startour,så sjekka de om hotellet vi skal bo på hadde barneseng. Bare så du vet det så er januar den verste mnd å reise dit på,pga veldig ustabilt vær,ingen garanti for sol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå