Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det var egentlig det jeg lurte på. Tenker på en sånn postkoitaltest eller hva det heter, som tester om man produserer antistoffer mot sæd.

Og en annen ting, noen som har fått testet etter såkalte drepeceller i livmora? Ser det er noen som går på prednisolon her, og det må vel være pga mistanke om at immunforsvaret gjør at man ikke blir gravid/mister. Selv har jeg en autoimmun sykdom, med et immunforsvar som går bananas av og til, og dermed lurer jeg på om dette kan være bakgrunnen for våres barnløshet.

Hvor har dere fått gjort disse testene evt? Fastlege, gynekolog, klinikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har også lurt på dette med slimet og på å teste det. Men da jeg spurte gynekologen min, svarte hun bare noe svada om at det skulle være surt der og sånn er det bare... Hun er en sånn type man ikke får et ordentlig svar hos - bare et standard svar hun har på lur til alle (og ja - jeg skal bytte lege). Så det var fint å høre fra deg at en sånn test faktisk finnes og hva den heter :-)

Jeg har "delvis" leddgikt og er derfor opptatt av de samme tingene. Da min sykdom var under utvikling, prøvde vi også å få barn, og derfor ville jeg ikke ha de cellgift medisinene legene kunne tilby. Ble derfor en del kortison sprøyter.

Men det positive er at jeg det siste året har holdt sykdommen i sjakk v å legge om kostholdet mitt helt. + jeg har fått "rensket opp" i kroppen hos soneterapeut. Hos henne fikk jeg også tatt en blodprøve på matintoleranse (som veldig ofte kan utløse leddgikt - selv om "spesialistene" ikke er opptatt av dette). Testen viste at jeg har intoleranse mot egg og myse (et protein som er i melkeprodukter). Det er ikke en akutt allergi, som leger kan påvise m vanlig blodprøve, men som sagt en matintolleranse.

Soneterapeuten fortalte meg også noe interessant: at hvis man er allergisk mot hvete (som mange m leddgikt ol er) så legger det seg som et slim i livmoren, som sædceller ikke kan svømme i.

Vel, ellers prøver jeg å spise mest mulig økologisk og minst mulig kunstige tilsettningsstoffer og INGENTING kunstig søtningsmidler.

ps: før mitt første prøverør forsøk nå, ble jeg også satt på blodfortynnende og prednisolon pga immunforsvaret. Men etter dette vil jeg fortsette å holde sykdommen i sjakk med rett og sunn mat, og prøve å holde meg unna kortison og cellegift (som er gift for ALLE cellene i kroppen, og bare skjuler symptomene).

Bare noen tips - lykke til m prøvingen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...