Pialisa Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Skal til Spania med barn på 16 mnd, hvordan har dere gjort det med bilsete på utenlandsferie? Det var greit med det første sete, for de var jo små og greie å ta med seg. Det er vel alt annet enn det man kan si om sete nr 2. Hvordan har dere løst dette?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Tar mest mulig buss. Går vel kanskje ann å få med barnesete i leiebil. Styrer unna taxi, de kjører som noen svin. Derfor er det viktig å bo sentralt, nærme stranden etc.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Du får bare fremovervendt i Spania. I tillegg kan du ved leie påregne elendig kvalitet og manglende bruksanvisning. Hjelp til montering er vanskelig å få, all den tid selskapet er redd for ansvaret hvis de feilmonterer og du kræsjer. Vi planlegger langtidsferie i Spania. Far kjører ned. Alternativt ville jeg kjørt buss til bestemmelsesstedet, og handlet bilstol der nede, som jeg ville montert i leiebilen.
Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Vi har kjempeerfaring med å leie bil med bilsete i Spania, bestilte bil på forhånd på nettet. Det var et Brio-sete så ingen elendig kvalitet som anonym over her sier. Det var ferdig montert i bilen når vi hentet den. Tror man bare bør være litt kritisk til hvor man bestiller fra og evt ringe og få info. Riktignok var setet framovervendt men det klarte vi å leve med i 2 uker.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Vi har hatt dårlig erfaring med leie av bilsete i Spania. Ingen bruksanvisning og personalet ville ikke hjelpe til. De var sure rett og slett da vi ba om hjelp. Det var bilfirmaet Hertz. Denne vil vi styre unna i fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Holidayautos leverte elendig bilstol, uten bruksanvisning og var uvillige mht hjelp. Og når hjelpen kom, så var det ingen hjelp.
snartmammatil4 Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Vi har også vært uheldige med å leie bilsete, har vært så ille at vi ikke har brukt bilen i det hele tatt. Når vi har vært ute og reist har vi sjekka de forskjellige store selskapene og spurt å få se på setene de har, men ingen går igjennom nåløyet hos oss hvertfall. Dårlige seter som ikke sitter ordentlig, og alle forovervendt. Hvis du vurderer å leie bil med barneseter ville jeg undersøkt hos det aktuelle firmaet hvilke seter de leier ut på forhånd, så du ikke risikeret å komme og få noe som er helt ubrukelig.
Sylteflesk Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Vi kjørte bil hjemmefra til Frankrike.
Yrha Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 Vi har acta graco Cosmic bilstol (bilstol nr 2, bakovervendt), og den er såpass liten at det går an å reise med den. Be Safe'en (combi) har vi også, men den er altfor stor å drasse på. Så hvis dere har planer om å reise litt i de nærmeste årene, kan det være lurt å kjøpe en mindre bilstol som Cosmic, istedet for å bekymre seg for hva som kan leies på feriestedene. Vi blir hentet av familie når vi reiser til utlandet, og vil heller ta med egen enn å leie bilstol hos leieselskap.
HanseMo Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Skal dere leie bil, så har de stort sett gode seter på leiebilfirmaene tror jeg, men jeg mener også som flere andre har nevnt at de fleste tilbyr fremovervendte seter. Jeg har leid bil og baby/barnestol 2 ganger i samme slengen. Dette har fungert veldig bra. (fremovervendt) Det er en del ekstra en skal ta med seg når en skal reise med barn. Men dersom du er i tvil og likevel skal ta med deg en trill eller vogn, så er det lett å legge en barnestol nedi vognposen sammen med vogna når du skal sende spesialbaggasjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå