Gå til innhold

Spørsmål til Lilo og lille mirakel om spesialmat!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det? Når kan man begynne med det?? Jenta mi får forsterka mme, dvs 15% mer pulver i enn vanlig blanding. men hun hater jo å suge, så... grøt går mye bedre. Hvor gammel er din?

Skrevet

Tulla her er 6 mnd og fikk spesialkost pga at hun har leverskade etter total leversvikt.

Denne maten har mere fett og annen type næring så lever`n hennes skal ta den opp.

Og siden hun var alvorlig syk gikk hun ikke opp i vekt. Da hun ikke spiste utenom det hun fikk i sonden.

Så da forsatte vi med denne maten , noe som heter Pepdite MCT+

Bruker den enda når hun spiser lite .

Men den er nok ikke for ditt tilfelle.. men regner med det finnes noe for de som sliter K

KUN med vekt oppgang også.

Er ikke no gøy med barn som ikke legger på seg. Hvor mye spiser hun i løpet av en dag?

Er problemet og få henne til og ta flaska?

Skrevet

hun drikker ca 400 ml pr døgn, pluss 3 små grøtmåltider. det virker som om hun ikke liker å suge og/eller svelge, at det gjør vondt, for hun skriker veldig hvis jeg prøver å lure i henne mer enn de 50-60 ml hun drikker i gangen... tar flaska bra, det er ikke problemet.har vært innlagt på sykehus 2 ganger pga ingen vektoppgang, har fått mme gjennom sonde der. da la hun godt på seg og virket svært fornøyd. de på sykehuset mente jeg skulle presse henne til å spise 95 ml 8 ganger i døgnet, men det slutta jeg med da jeg kom hjem fordi jeg er redd hun skal få aversjon mot mat...dehar undersøkt henne for å utelukke alvorlig sykdom, og ikke funnet noe galt med henne. hs sier at hun er et mysterium...

Skrevet

skulle skrive pm men går ikke til deg..

Men i hvertfall. Dummeste du gjør er og presse i henne maten. Så det er smart at du ikke gjør.

Hvor ofte gir du henne flaske??

Skrevet

hun får hver 3. time om dagen og når hun våkner og vil ha om natta, ca hver 4. time...hvorfor går det ikke å skrive pm tror du? er litt fersk her sjø...hehe

Skrevet

veit ikke jeg sjø:D:D Prøv og gi henne mat oftere. og la hun suge til hun ikke er interessert lengre.

Så prøver du igjen om litt..

Noen barn spiser mer enn andre. Og om man har spist lite, vil magesekken heller ikke utvide seg.

Bruk rapsolje i grøten og gi hyppigere måltider.

Snuppa her spiser alt mellom 30-70 pr måltid . Alt etter som. Vi begynte på 3-5 ml når hun var 3 mnd .. og da sleit vi lenge med å få i henne det.

Så det går jo mer og mer opp..

Hva med og høre med sykehuset med å ha sonde hjemme?

Gi henne flaske først og så resten på sonde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...