Gå til innhold

Fortvilet, hun vil ikke sove

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har hun vært våken siden 08:30, kun med en 20 minutters lur tidlig i formiddag. Hun skriker og er tydelig trøtt, men jeg får henne ikke til å sove. Mulig jeg må ut og trille, men det er vanskelig siden det ikke er måket snø her. Sukk. Tipper hun sover ca 9-10 timer pr døgn for tiden, ALTFOR lite!!! Ikke rart hun blir vrang og skrikete på kvelden. Synes alle har babyer som sover masse på dagen, sånn er det ikke her. Får jo ikke gjort noe som helst i huset.

Skrevet

hmmm....jeg er en av disse som har en som sover mye i løpet av dagen men mini er bare 4 mnd ennå da. Vet ikke hvor gammel jenta di er jeg? Det er jo ikke alle som trenger like mye søvn, men når hun gråter og tydelig er trøtt er det jo sannsynlig at hun hadde hatt godt av en liten lur.

Kan ikke si jeg har så voldsomt med erfaring, men hvor legger du henne til å sove om dagen? Mini her har også dager hvor han er grinete og ikke vil sove, men da er det som oftest fordi han er overtrøtt. Prøver derfor å legge han når han har vært våken rundt 1 1/2 - 2 timer. Altså før han byner å gråte fordi han er trøtt. Uansett hvor han legges for å sove, så passer jeg på at det er litt mørkt slik at han blir litt skjermet. For så fort han har noe å se på, så er det uinteressant å sove!! Legger han også ofte på siden med en myk koseklut foran nesen...det synes han er deilig. Åsså får han smokken da. Veit ikke om dette er til noe hjelp jeg da men....

å forresten...hvis det er noe trøst så har jeg vært ute med vogna i dag i tungt umåka snøslaps...hehe:) blei den treningsøkta for meg for å si det sånn:)

Skrevet

Som om jeg skulle ha skrevet det selv. Vet så alt for godt hvor slitsomt det er. Virker som om alle andre har babyer som sover mye ja, men vi har vært veldig åpne om at vi har problemer med søvnen og etterhvert har det kommet frem at flere av våre venner med små barn har samme eller lignende problem. Virker som om mange synes det er flaut å innrømme at det er slitsomt å ha små barn og vil at alt skal fremstå så bra. Hjelper kanskje ikke, men er ihvertfall godt å vite at man ikke er alene om problemene!

Skrevet

Hun er 2 mnd. For noen uker siden husker jeg at hun sov mye på dagen, husker nemlig den helga det var TV-aksjon, da sov hun 6 timer i strekk, bare avbrutt av en matrunde. Dette er slitsomt for liten og stor, hun kan illskrike om kvelden, og da nekter hun å ta pupp. Må få flaske. Hun ligger jo og gnir seg i øynene og er tydelig trøtt. Har ikke noe rutine på søn enda, men vi må nok innføre det nå før dette går helt skeis.

Før sov hun i ammemadrassen sin på stua. Nå har jeg forsøkt det, senga vår, vugga hennes og vogna. Vogna funker så lenge den er i bevegelse. Straks den stopper våkner hun. Håper dette bare er en periode.

Eneste som er fast er at hun sovner av seg selv kl 23:30 om kvelden. Før vi stilte klokka var det 00:30. Merkelige greier! Skal lese den linken om soving nå, så får vi innføre noen meget konsekvente rutiner her.

Skrevet

Hvis hun ikke er mer enn 2 mnd så er det nok litt tidlig å forvente at hun skal få noen skikkelige rutiner. Men har du prøvd bæresjal? Det ble redningen for oss når mini var på den alderen. Hva med å sette på støvsuger, kjøkkenvifte el? Det brukte også å hjelpe når gutten vår var mindre. Husker jeg tok bagen inn på kjøkkenet og satte på kjøkkenvifta en gang, da sovnet han i løpet av sekunder. Hårføner og oppvaskmaskin hadde den samme effekten. Det er jo verdt et forsøk.

Skrevet

Hehe, morsomt det der med lyder. Det skal jeg jammen forsøke. Ja hun er nok litt liten til å kunne forvente faste rutiner, men det kan ikke skade å prøve å innføre alt nå. Iallefall det hs sa. Det gjør ikke meg noe at det ikke er faste tider, jeg er ikke så god på rutiner selv, men det bekymrer meg at hun er våken i 8-9 timer i strekk. Hun blir vrang av det, hyler og nekter å ammes og det sliter på liten og stor. Så for hennes, og husfredens del, ønsker jeg at hun får sove på dagen også. :)

Tusen takk for gode svar!

Skrevet

du er jammen ikke alene om dette... jeg har slitt kjempe mye med å få min jente til å sove.. hun er nå 7 mnd, å når hun skulle sove helt fra starten nesten til ca 5 mnd måtte jeg ut å trille tur, eller puppe i søvn å holde henne mens hun sov.. så her skal jeg si deg d ble gjort lite, men de skal jo ikke skrike for mye som så små..men når hun ble 5 mnd, la vi henne ned å hun skrek i 2-3 timer hver kvell.. i 2 uker så ga hun seg nå sovner hun med en gang.. men må fortsatt ut på en morgentur... lykke til:)

Skrevet

når hun ble 5 mnd, la vi henne ned å hun skrek i 2-3 timer hver kvell.. i 2 uker så ga hun seg nå sovner hun med en gang..

håper dette ble beskrevet litt feil, for hvis ikke har du brukt en ekstrem streng ferber metode.

Skrevet

Huff ja, jeg kunne aldri latt henne gråte i 2-3 timer. Regner med det var feil beskrevet. :) I går sovnet jenta faktisk kl 21 og sov til 01, fikk mat og sov fra 01:30 - 04:30. Etter det slet vi litt, tror hun synes hun hadde sovet nok da :) Men det kommer seg kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...