Familie på 6!? Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 jeg har en baby på 7 uker og hun liker best å ligge på siden..et par ganger om dagen blir hun helt gjennomvåt på den siden hun har ligget på..er våt fra kneet og opp til armhulen, det blir også vått der hun har ligget..det lukter ikke urin, men kan babyer svette så masse?Bleia pleier ikke være veldig våt heller når jeg skifter på henne samtidig som jeg skifter av henne de våte klærne... Nå som vinteren har kommet fyrer jeg opp godt i huset og lar henne ligge i bleia slik at hun ikke trenger å ha noe tett på kroppen.. Noen som har opplevd det samme?
lillegull&knøttet *fødeklar* Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 lillegutt her er snart 8 uker og har opplevd det samme med han et par ganger, spurte på helsstasjone om det kunne være svette eller tiss, fikk høre at det mest sannsynlig var tiss og at burde prøve med en større bleie selv om den han hadde passet fint og er i den vektklassen han er i! prøvde det og etter det har det ikke vært noe problem...kanskje du kan prøve det?
prego Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Høres ut som tiss ja.. babytiss lukter jo ikke..
Familie på 6!? Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2008 Takk for svar!Skal kjøpe større bleier og prøve det..men hvodan er teorien på det egentlig at man må ha større bleier?Jeg tenkte at hun kanskje brukte for store bleier jeg da, siden det kom utenfor..at det blir for store glipper mellom bleie og baby fordi bleia er for stor .jeg har ikke så mye peiling..min første baby, så er veldig spørrende om alt meker jeg..hehe..
lillegull&knøttet *fødeklar* Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 hehe,er min første baby også, så er veldig flink til å spørre på helsestasjonen eller svigemor når det er noe... men fant også det her på libero.no..kanskje den kan hjelpe litt;) Prøv å skifte bleiestørrelse hvis: Bleien ikke når opp over svaien i ryggen, men i stedet henger litt rundt rumpen. Bleien lager merker på huden, eller hvis det virker som om den strammer på barnets hud. Dere ikke kan få tre fingrer inn i bleiekanten foran på langs med kroppen. Dere opplever at barnet tisser gjennom bleien, eller hvis det virker som om barnet tisser ved siden av bleien. Målebåndet på magen hjelper deg For å gjøre det så lett som mulig for deg å finne riktig bleiestørrelse til barnet, har vi laget et smart målebånd foran på bleien. Hvis borrelåslukningen sitter i midtfargen, er det riktig størrelse. Treffer borrelåslukningen derimot neste farge på fronten, må du gå en størrelse opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå