Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva gjør/gjorde dere i rugetida, dere som er gravide og dere som ikke ennå er blitt det???

Tidligere har jeg gått rolige turer, gått raske turer, men ikke blitt gravid. Denne gangen, ved fryseforsøk, lurte jeg på om jeg skulle prøve å leve/trene nesten som normalt. Det innebærer ergometersykling, ca 1,5 timer pr dag (fhv rolig, puls på 70-75 % av max).

Hva ville dere ha gjort? Hvis dere ikke ville ha trent, hva er grunnen til det?

Andre gode tips å ta med seg inn i rugeperioden???

Skal ha fryseforsøk i uke 48/49.

Veldig takknemlig for svar!!!

God klem til dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har fått satt inn egg i dag, og er fersk i dette "gamet" og har derfor ikke noe erfaring.

Personlig vil jeg drøye trening til etter det er gått en uke, bare for sikkerhets skyld. Satser på turer i vanlig gå-tempo. Ellers satser jeg på å fortsette med yoga etter en uke og to....men ta hensyn og ta det roligere enn ellers.

Jeg syns det høres mye ut med 1,5 t på ergometersykkel - men det har sikkert mest med min kondis å gjøre. Er du i god form, tåler nok kroppen din også mer.

Nei, du fikk altså ikke noe bra svar fra meg, bare litt synsing ;-)

Skrevet

juhhuuu!!

jeg har test positivt idag :) og går vel da under kategorien gravid for første gang!!! det er stort!!!!!!!!

til meg sa de at de bare anbefalte "å ikke løpe maraton"... selv har jeg vært i ganske dårlig form med stor mage, tungpust, smerter etc og har tatt det veeeeldig med ro (har vært sykemeldt også). jeg har prøvd å gå en tur hver dag, og ellers holdt meg veldig rolig. tror ikke det spiller noen stor rolle egentlig. jeg savner å trene da - og håper jeg etterhvert kan gå på gravidtrening!!! DET er passe sykt---

(har ikke helt gått opp for meg enda at jeg er gravid skjønner dere... hehe ;)

masse lykke til!!!

Skrevet

Gruatulerer med graviditeten :-) kjekt å høre om de det lykkes for! Jeg er på første ruge-dag, så dette blir spennende :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...