Dolla&Heidi&spire Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har veldig hard mage og leste i dag at dette slettes ikke er så uvanlig i graviditeten og kan vedvare lenge.. Noen som vat hva jeg kan gjøre mot dette? Er det noe man kan ta som er tillatt når man er gravid som hjelper? Eller skal jeg bare begynne å gomle svisker?
anneli39 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har kjøpt Senneste på apoteket. Lager te av to små teskjeer hver kveld. Funker fint for meg. Vet ikke om det er anbefalt, men jeg orker ikke å gå å være oppblåst i 9 mnd. Tror det er bedre for kroppen å kvitte seg med avfallstoffet enn å samle på det...
Maine Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Hvis du liker frokostblandinger bør du kjøpe Kelloges Al Bran. Mye fiber. Jeg har tydd til den hver gang (er nå gravid for 4 gang). En posjon om morgen og 5-10 etterpå må jeg på do. Funker nok også med andre fiberrike frokostblandinger.
Sporty mamma Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Drikk ett stort glass vann før frokost.Spiser du mye fiber må du få i deg mye vann.Ellers virker det mot sin hensikt.Jeg bruker Duphalac som er helt ufarlig for gravide. Smaker ikke godt, men funker. Svisker er fint, plommer, druer kan også få fart på magen. Tygg maten leeenge og spis sakte. Det funker også for meg.Da får maten masse enzymer og forøyes lettere.
Bettamor - venter nr 2 - ♂ Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Spis Ingers Rugbrød og drikk mye vann i løpet av dagen. Får fart på magen hos meg iallefall. Tips er å skjære opp dette i brødet i skiver for så å fryse det ned. Det står seg ikke så lenge. Så kan du bare ta opp så mange brødskiver du trenger etterhvert, gjerne kvelden før.
to_tette? Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 -gomle svisker -gomle tørkede aprikoser (litt mer effektivt, litt bedre smak...) -spise masse frukt, gjerne 4-5 hele frukter om dagen, da blir det fart på magen -masse vann, en hovedgrunn til at forstoppelse er vanlig under graviditet er faktisk at man får for lite vann. her snakker vi ikke 4-5 glass hver dag, mer som 2-3 liter... -kiwi spiste masse frukt og drakk masse vann i første graviditet, hadde aldri forstoppelse. hadde ikke lyst på så mye annet enn frukt heller til å begynne med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå