Gjertine Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Hei alle slitere. I min frustrasjon over å ikke bli gravid når det popper opp gravide venninner og svigerinner overalt, så leste jeg på denne nettsiden at det var en som hadde prøvd naturmiddelet "Wild Jam",en rot fra Østen. Og at det hadde fungert for henne. Min innstilling var at det skader jo ikke å prøve, i tillegg hadde jeg lest at hvis syklusen din er kort, vil det være lurt å prøve å strekke den, og da var "jamsrot" et godt alternativ.... Og det fikk jeg til... I forbindelse med at jeg skulle på regelmessig linsekontroll, så fikk jeg beskjed om at jeg hadde sår på øynene mine, på irisen. På første kontroll så hadde jeg bare på venstre øye, på neste hadde jeg på begge øynene (14 dagers mellomrom). Øynene mine ble såre og vonde, og jeg tenkte aldri på at det kunne være "jamsroten" som var årsaken. i tillegg så sa jeg alltid sliten ut, hvitøyet ble lysegult. Ikke akkurat noe lekkert syn. Nå har jeg sluttet med "jamsrot" og har ikke vondt i øynene, satser på at linseoptikeren min finner ut at sårene er borte på mandag, så jeg igjen får lov til å bruke linser. Det er ikke sikkert alle får lik bivirkning som meg, men en kan være obs på det. Øynene våre er for dyrebare.... Jamsrot er naturlig del av kosten i Østen, så der har ikke kvinner plager med noe i underlivet, men det var i hvert fall ikke en naturlig del i mitt kosthold.... Lykke til alle slitere. Jeg har nå satt min lit til skolemedisin og fertilitetsseksjonen ved St. Olav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå