Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min er uenige her.

Da jeg var på jobb her om dagen , var Samboeren min , datteren vår på 9 mnd og sønnen hans hjemme .

Samboeren min fant ut da , mens lillemor var våken at han måtte på butikken. Da satte han sønnen sin på 11 år til å passe henne mens han var borte. Han var borte i ca 15 minutter.

Alt vel da han kom hjem.

Men jeg synes ikke noe om dette her i det hele tatt. Er sikkert hønemor på min hals, men jeg synes ikke det er greit. Jeg mener at en 11 åring vet ikke hva han skal gjøre om noe skjer, dessuten er det fort at han faller ut i pc`n , eller telefon , tv osv. Jeg mener at samboeren min enten kan ta med seg lillemor , eller vente til jeg kommer hjem.

At det virkelig må være katastrofe for at han skal kunne dra fra barna alene hjemme. Er fullstendig klar over at det sikkert går veldig bra hver gang , men likevel...

Noen meninger om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hvis dette er ditt første barn kan jeg skjønne at du er litt ekstra hønemor:) Hvem er ikke det? Datteren min som akkurat fylte ti har passet babyen på to måneder dersom jeg skal ut en snartur, på butikken f.eks. Har vært borte ca halvtime. Går helt fint sålenge hun har fått instrukser:)

Synes det er godt å slippe å ta med den lille bare for en tur i butikken, hun har det bedre hjemme.Barn vokser med ansvar. Menn også, he he..

Skrevet

Det kommer jo litt an hvor voksen den på 11 år er.Har selv ett tanta barn som er 11, som er veldig voksen for alderen. Hun har også ei lita søster på 4 som jeg har sett hun tar seg veldig godt av.Så akkurat henne hadde jeg nok kunne latt se etter vesla en liten stund . Ellers ville jeg ikke latt noen andre på 11 som jeg ikke vet hvordan er, sett etter henne.

Skrevet

Ja, dette er mitt første barn ja.

Jeg tenker, i 11 års alderen er de jo litt vimsete og slikt.

Men enig med dette med instrukser ...

Men samboeren min har da ikke gitt noen instrukser... Typisk.

Uff.. vanskelig situasjon..

For jeg har en følelse av at hvis dette skulle være greit , så skjer det oftere og oftere.. Butikken , osv osv..

Men denne 11 åringen det er snakk om er egentlig veldig pliktoppfyllende.. Så sånn sett er det jo greit.

Men likevel er ikke helt happy med situasjonen ..

HI

Skrevet

hadde sett an 11åringen litt først...er stor forskjell på denne alderen...men hvis sønnen til din samboer er så pliktoppfyllende som du sier og alt går bra er det vel ikke noe i veien for at han passer lillesøsteren sin littegrann slik at pappa får handlet uten å måtte ta hele det peset med påkledning og sånt...hadde vært lykkelig hvis jeg hadde en sånn barnevakt lett tilgjengelig i nærheten...

Skrevet

Kanskje er det litt ekkelt for deg å "miste kontrollen". Dette skjedde uten at du visste og kunne si din mening om det. Merker selv at det er vanskelig å ikke ha kontroll over hva som skjer hvis jeg er borte et øyeblikk, selv om pappaen har ansvaret. Det er nok fordi jeg kjenner barnet og hennes rutiner best. Kanskje det er slik for deg også? Siden vi mødre er mest sammen med barnet det første året vil vi gjerne vite best og bestemme mest. Prøv å slippe litt taket, la storebroren øve seg, så blir han sikkert en flott barnevakt. Det går jo an å ringe og spørre om det går bra, selv om en er borte bare en liten stund. Det pleier jeg å gjøre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...