Manx Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Synes de aller fleste jeg snakker med som har små barn, synes det er ok med ferber metoden/skrikekur når babyen skal legges. De sier at da lærer babyen at den ikke blir tatt opp og får viljen sin hele tiden. Har ennå ikke møtt noen som ikke synes det er ok- kun min søster:) Så da sitter jeg alltid der og tenker: er det bare meg som ikke vil gjennomføre noe sånt med mitt barn? Skjemmer jeg bort babyen min? Hun får sove i senga vår hver natt, men blir lagt i egen seng på vårt rom. Jeg synes hun ennå er så liten at jeg ikke kunne klart å høre henne skrike over lang tid (8 mnd). Hun får pupp flere ganger om natta, selv om hun egentlig sikkert kunne klart seg uten. Jeg ønsker også å sove natta gjennom, men jeg vet at jeg ikke jeg klarer å gjennomføre en skrikekur. Har jo lest her inne at mange er i mot, men som sagt, så føler jeg meg ganske alene om å tenke slik i barseltreff/venninner osv. Hs også mente ferbermetoden var det som skulle til hvis hun skulle lære å sove natta gjennom. Uff ble sikkert rotete dette her, men bare noen tanker jeg sitter med. Lurer jo også på om de selv sover natta gjennom uten å gjøre noe inngrep hvis dere skjønner.....
Isabella12 Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg synes heller ikke noe om ferber/skrivekurer, og de jeg kjenner som har gjennomført det får ofte problemer med rytmen igjen med en gang barna blir syke etc. Foreløbig sovner han av seg selv hver kveld (6 måneder) og våkner kl 4. Da er han kjempesulten og jeg tar ham over i vår seng. Min hs sa jeg kunne ha litt is i magen i forhold til nattavvenning og se om han kanskje kan få smokk/vann i stedet for melk når han begynner å spise mer på dagen. Viktig å huske at barn sjelden sover gjennom natten, så trikset er å lære dem å roe seg uten mat når de våkner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå